Mærkeligt problem?
Fra : JBJ

Dato : 21-08-09 23:31

ASRock K8NF6G-VSTA Rev. G/A 1.02

Noget meget underligt, XP Pro SP2 opfattede min vens S-ATA hdd som en enhed
der skulle fjernes fra systemet via "sikker fjernelse af HW". Nu efter
systemet, tiltrængt, er blevet formateret, geninstalleret og opdateret til
SP3 opdager jeg den stadig opfatter hdd på den måde.

Der er tale om intern S-ATA hdd hvor XP ligger installeret på. Alle drivere
er kørt ind. Der skulle ikke installeres S-ATA drivere under install. af XP
da dette kun skulle ske hvis man ville køre RAID stod der i manualen, man
skulle bare sætte S-ATA til non-RAID i bios og så kørte install. af XP
derudaf.

Kigger jeg på egenskaber for hdd>politikker ser jeg at der er 2 muligheder
og prikken står i Optimer for ydelse (aktiverer cachelagring i
windows), ellers er der ikke andet.

Nogen der har en anelse om hvorfor det sker og hvad der kan gøres?

HDD skal ikke stå under "Sikker fjernelse af hardware", så et eller andet
er der galt - men hvad?

Med venlig hilsen / With kind regards

Jan Johansson

Fra : Peter

Dato : 22-08-09 11:52

"JBJ" <thunder@spoergmig.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> systemet, tiltrængt, er blevet formateret, geninstalleret og opdateret til
> SP3 opdager jeg den stadig opfatter hdd på den måde.

Det er helt normalt for SATA diske.

PeterB

Fra : JBJ

Dato : 25-08-09 00:09

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> "JBJ" <thunder@spoergmig.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er helt normalt for SATA diske.
>
> PeterB

Det ville det være hvis det skete for alle med SATA diske, den interne
system disk skal ikke dukke op under "Sikker fjernelse af hardware".