dual channel og forskellige størrelser?
Fra : Brian Olesen

Dato : 10-08-09 18:09

Hejsa
På nyere bundkort ser det ud til at de kan køre dual channel selvom de ikke
er ens?
hvordan kan det være?
f.eks. har jeg en hp dv9748 med 3 gb ram som skulle køre dual channel ifg.
Everest Ultimate.

Brian

Fra : Lasse Jensen

Dato : 10-08-09 19:53

On Mon, 10 Aug 2009 19:09:16 +0200, Brian Olesen wrote:

> [...]
> ikke er ens?
> hvordan kan det være?
> f.eks. har jeg en hp dv9748 med 3 gb ram som skulle køre dual channel

Det er rigtigt nok at nogle chipssæt kan det trick. Hvis du har et 1 og
et 2 gb modul kører du dual channel på 1 gb modulet og den første halvdel
af 2 gb modulet. Den anden halvdel kører så single channel. Argumentet er
at der er mest aktivitet i den nederste del af hukommelsen, da det er der
mest aktivitet.

Hvor meget hastighed det giiver tør jeg ikke gætte på.

--
Lasse Jensen

Fra : Brian Olesen

Dato : 15-08-09 12:17

"Lasse Jensen" <fafler@gmail.com> wrote in message

> [...]
> mest aktivitet.
>
> Hvor meget hastighed det giiver tør jeg ikke gætte på.

ok tak for svar.
Ah lidt giver det sikkert.
Jeg fik i hvert fald en del ud af at smide 1 gb ekstra i min pentium dual
core maskine, så der nu sidder 3.

Brian