PC genstarter....
Fra : efn

Dato : 23-07-09 13:59

Hej.....

Én ag mine gode kammersjukker har en PC der genstarter ca hver tredje
gang han starter den. Det sker når bios er ved at boote - altså før
Windows begynder at boote. Hvad er problemet?

Bundkort er en Asrock p4i65gv og CPU er en Intel P4 3,0 ghz

Mvh. Erik

Fra : Bjarne K.

Dato : 23-07-09 21:27

"efn" <efnissen@gmail.com> wrote in message
> [...]

>Windows begynder at boote. Hvad er problemet?

>Bundkort er en Asrock p4i65gv og CPU er en Intel P4 3,0 ghz

Det går helt galt det her. Har cancled en tom message, og herefter svaret på
selv samme.
Den er også cancled, så det er nok kun Googlegroups folk, der opfatter hvad
jeg taler om

Her er mit svar.

Det kan være:

Strømforsyning kaput.

Ramkreds der er kaput, sidder løs.

MotherBoard der er ved at være kaput

CPU'en der bliver for varm, p.g.a manglende køling (dog næppe, hvis det kun
er hver 3. gang)

Noget andet der sidder løst.

Noget helt 3. Gætter dog på en af de før nævnte

Bjarne K.

Fra : Peter

Dato : 24-07-09 13:02

"efn" <efnissen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Pil siden af computeren og se om elktrolytterne buler op i toppen, er det
tilfældet er bundkortet færdigt.

PeterB

Fra : efn

Dato : 24-07-09 09:18

> Pil siden af computeren og se om elktrolytterne buler op i toppen, er det
> tilfældet er bundkortet færdigt.
>
> PeterB

Bundkortet er sprit nyt og ram sidder ikke løse. Resten er nogle år
gammel - så er der jo nok ikke andet at gøre end at begynde et skifte
dele... el finde sig i at den genstarter.....

Mvh. Erik

Fra : JBJ

Dato : 21-08-09 23:38

"efn" <efnissen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

gammel - så er der jo nok ikke andet at gøre end at begynde et skifte
dele... el finde sig i at den genstarter.....

Er det forskelige ram moduler? Der skulle være en opsætning i bios omkring
flexibilitet ved ram moduler, prøv at slå den til:) Kan ikke huske hvad det
hedder præcist.

Med venlig hilsen / With kind regards

Jan Johansson

Fra : kjeld09

Dato : 23-08-09 06:34

On 23 Jul., 21:58, efn <efnis...@gmail.com> wrote:
> [...]
> Windows begynder at boote. Hvad er problemet?
>
> Bundkort er en Asrock p4i65gv og CPU er en Intel P4 3,0 ghz

Hej
Prøv at se på bios, hvis den er sat til at reboote ved alle fejl, så
sker det.
m v h
Kjeld