Gamle gader, Amager
Fra : wx

Dato : 28-08-09 15:56

Hvor på Amager lå Venusvej og Lynette Alle? De synes at være nedlagt.

I 1925 boede min farfar Venusvej 10.

Søger man på Venusvej, synes den at ligge i Søborg (nordlige del af
København), men går man ind på AOL, folketælling 1925, er skemaet for
Venusvej påstemplet Rodekontoret, Amagerbrogade 62.

Nogenlunde det samme gælder for Lynette Alle - der er idag en Lynettevej på
Amager, men dér findes ikke lige numre. Men Lynette Alle er med i
folketællingen for 1925, på skemaet står tydeligt "Rodekontoret, Gimles Alle
5", hvilket er på Amager.

Man ku' jo tro at man så ku' finde de gamle veje på Kort- og
Matrikelstyrelsens side, men den går ikke.

Er der nogen, der ved hvor de nævnte veje lå?

Venligst
9575 Henning

Fra : Finn

Dato : 28-08-09 17:35

Venusvej er nuværende Polensgade

Og Lynette Allé begyndelsen af Backersvej

Se : http://www.grandts.dk/Amager/nynavn.htm

Mvh Finn, 4220

Fra : wx

Dato : 29-08-09 15:16

"Finn" <fpl@post9.tele.dk> skrev i meddelelsen
> Venusvej er nuværende Polensgade
>
> Og Lynette Allé begyndelsen af Backersvej
>
> Se : http://www.grandts.dk/Amager/nynavn.htm
>
> Mvh Finn, 4220
>
> "wx" <Ingen_mail@adresse.eu> skrev i en meddelelse

Mange tak - som du ser længere ned er gåden løst, men jeg er glad for
linket.
Venligst
Henning
9575

Fra : Henning og Inge-Lise~

Dato : 28-08-09 18:25

Her er et link til gader i København, måske kan du bruge det.
http://www.landsarkivetkbh.dk/hovedst/txt/print/lister.htm
Venlig hilsen
Inge-Lise Trampedach

Fra : Henning og Inge-Lise~

Dato : 28-08-09 18:51

Hos Fogsgaard Københavnske gader: http://www.fogsgaard.org/index.php
Venusvej
Kvarter: Sundbyøster
Sognetilhør i 1918: Nathanaels
Øvrige forhold i 1918:
Postdistrikt: S
Politikreds: 4
Forsørgelsesdistrikt: 6
Værgerådskreds: 13
Ændringer:
1926. Venusvej ændret til Polensgade.
Venlig hilsen
Inge-Lise Trampedach

Fra : wx

Dato : 29-08-09 07:57

"Henning og Inge-Lise Trampedach" <hentram@FJERNgmail.com> skrev i
meddelelsen news:4a981900$0$328$14726298@news.sunsite.dk...
> Hos Fogsgaard Københavnske gader: http://www.fogsgaard.org/index.php
> Venusvej
> Kvarter: Sundbyøster
> Sognetilhør i 1918: Nathanaels
> Øvrige forhold i 1918:
> Postdistrikt: S
> Politikreds: 4
> Forsørgelsesdistrikt: 6
> Værgerådskreds: 13
> Ændringer:
> 1926. Venusvej ændret til Polensgade.
> Venlig hilsen
> Inge-Lise Trampedach

Og Lynette Alle fandt jeg også på ovenstående link, den hedder nu
Backersvej. - mange tak for hjælpen.
Henning