Opsporing af oldemors adresse - i staterne~
Fra : Søren Bay

Dato : 18-08-09 08:41

Hejsa

Min oldemor boede i en periode i Detroit fra midt i 1920'erne til
starten af 30'erne. Problemet er at ingen kender den specifikke adresse,
kun området (Royal Oak). Er der nogen her der har erfaringer med at
finde sådan noget i USA? Jeg har navne og en nummerplade at gå ud fra,
men ifølge en meget venlig amerikaner i den lokale
nummerpladesamlerklub, så er alle optegnelser på nummerplader fra den
tid destrueret!

Håber på hurtig hjælp, da jeg skal til Detroit i næste uge...

--
Søren Bay - http://www.flyingfish.dk
Modeltog, IT-udstyr og meget andet til salg - http://shop.flyingfish.dk

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 18-08-09 16:02

"Søren Bay" <bay@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er alle optegnelser på nummerplader fra den tid destrueret!
>
> Håber på hurtig hjælp, da jeg skal til Detroit i næste uge...

Du kender vel din oldemors navn og fødseldata - så må du kunne slå hende op

www.familysearch.org - jeg går ud fra, at hun står registreret der, når og
hvis hun
er død i USA. Hvordan du så får dig bevæget fra hendes død til perioden i
Detroit,
det aner jeg ikke.

Mvh.Bodil.

Fra : Lars

Dato : 21-08-09 20:39

"Søren Bay" <bay@cool.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> er alle optegnelser på nummerplader fra den tid destrueret!
>
> Håber på hurtig hjælp, da jeg skal til Detroit i næste uge...

Folketællimgen 1930 vil da kunne hjælpe dig, men du kan jo også skrive din
oldemors navn og fødeår/ - sted her, så var der måske mange der kunne
søge/hjælpe dig videre.

Lars

Fra : Søren Bay

Dato : 31-08-09 17:40

Lars skrev:

> [...]
>>

> Folketællimgen 1930 vil da kunne hjælpe dig, men du kan jo også skrive
> din oldemors navn og fødeår/ - sted her, så var der måske mange der

Hejsa

Det lykkedes faktisk at finde adressen! Jeg var på biblioteket i Royal
Oak, og de har nogle bøger der kaldes R.L. Polk bøger - en slags lokal
telefonbog - uden telefonnumre, men med adresser. I den fra 1930 fandt
jeg faktisk min oldefars og -mors adresse, og kørte så dertil for at
tage billeder Der var desværre ingen hjemme, ville godt have vidst
om huset var det oprindelige, eller opført senere!

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 31-08-09 21:35

> [...]
> billeder Der var desværre ingen hjemme, ville godt have vidst om huset
> var det oprindelige, eller opført senere!

Dejligt, at det fik en heldig udgang.
Mvh.Bodil.