address in Køng sogn
Fra : Hugh Watkins

Dato : 09-08-09 12:02

from Køng churchbook
http://www.flickr.com/photos/hughw36/3794884543/

where was Erik Orla Pedersen and his mother born
Øbjerggaard Bas?????? 24 - 22 or Bar?????? 24 - 22

very big image
http://www.flickr.com/photos/hughw36/3794884543/sizes/o/

thank you guys

hugh W

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 09-08-09 13:24

Hugh Watkins skrev:

> [...]
>

> where was Erik Orla Pedersen and his mother born
> Øbjerggaard Bas?????? 24 - 22 or Bar?????? 24 - 22

Mon ikke det er Øbjerggaards Banke(huse)?
Det er navnet på en bebyggelse vest for Øbjerggaard,
også cirka 1000 m nord for Køng.

http://da.wikipedia.org/wiki/K%C3%B8ng_Sogn_(Vordingborg_Kommune)

--
Herluf :·)

Fra : Arne Nielsen

Dato : 09-08-09 15:37

Hugh Watkins skrev:
> [...]
>

> where was Erik Orla Pedersen and his mother born
> Øbjerggaard Bas?????? 24 - 22 or Bar?????? 24 - 22

Øbjerggaards Barakker.
Arne

--
E-mail: Fjern 0 i adresse ved direkte svar.
NY hjemmeside/NEW homepage: http://www.parken52.dk/

Fra : Poul E. Jørgensen

Dato : 09-08-09 16:24

"Arne Nielsen" <arnen@post03.tele.dk> skrev i meddelelsen
> Øbjerggaards Barakker.

Det er jeg enig i. Det er især tydeligt hvis man ser det i stor gengivelse.

--
Poul E. Jørgensen

Fjern de to A'er hvis du svarer per e-mail.
Remove the two A's when replying by e-mail.

Fra : Hugh Watkins

Dato : 09-08-09 23:13

Poul E. Jørgensen wrote:
> "Arne Nielsen" <arnen@post03.tele.dk> skrev i meddelelsen
>

> Det er jeg enig i. Det er især tydeligt hvis man ser det i stor gengivelse.

thank you very much

Hugh W

Fra : Richard van Schaik

Dato : 13-08-09 20:17

Arne Nielsen wrote:

> Øbjerggaards Barakker.

Agree, apart from the extension "er" so Øbjerggaards Barakk (had to copy
and paste from above as on my keyboard it takes more time to reproduce).
But that can be my fault in not having seen enough deeds like this.
Extensions in this can be hidden in the trail of the script (then you'll
have to be really acquainted with the type of scribing). Not my language
(though can read it partly).

Richard

--
Richard van Schaik
f.m.a.vanschaikREMOVE@THISziggo.nl

Fra : Poul E. Jørgensen

Dato : 13-08-09 21:59

"Richard van Schaik" <f.m.a.vanschaikREMOVE@THISziggo.nl> skrev i
meddelelsen news:a666f$4a8466a9$5352e62e$18314@cache1.tilbu1.nb.home.nl...
> Agree, apart from the extension "er" so Øbjerggaards Barakk (had to copy
> and paste from above as on my keyboard it takes more time to reproduce).

See http://www.flickr.com/photos/hughw36/3794884543/sizes/o/

Compare the writing "Bakker" in the third column with the writing "Hammer"
in the same column.
The two -er are identical.
And compare those two -er with the writing "Hammer" in the third column from
august 1.

Fra : Richard van Schaik

Dato : 13-08-09 22:22

Poul E. Jørgensen wrote:
> [...]
> "Hammer" in the same column.
> The two -er are identical.
> And compare those two -er with the writing "Hammer" in the third column

Can't find Hammer in the last column but a similar Øbjerggaards Barakker
in the same column as Hammer. Convinces me of intention of writer.

Regards,
Richard

Fra : Poul E. Jørgensen

Dato : 14-08-09 09:05

"Richard van Schaik" <f.m.a.vanschaikREMOVE@THISziggo.nl> skrev i
meddelelsen news:b2615$4a848403$5352e62e$11915@cache1.tilbu1.nb.home.nl...
> Can't find Hammer in the last column but a similar Øbjerggaards Barakker
> in the same column as Hammer. Convinces me of intention of writer.

Hmm, I mean the vertical column. See august 1.

Fra : Richard van Schaik

Dato : 14-08-09 09:42

Poul E. Jørgensen wrote:
> "Richard van Schaik" <f.m.a.vanschaikREMOVE@THISziggo.nl> skrev i
> meddelelsen news:b2615$4a848403$5352e62e$11915@cache1.tilbu1.nb.home.nl...
>

> Hmm, I mean the vertical column. See august 1.

The one that convinced me most is in the column after 1920 30th
September where both words are written at the "same" moment.

Regards,
Richard

Fra : Poul E. Jørgensen

Dato : 10-08-09 09:44

"Hugh Watkins" <hugh.watkins@gmail.com> skrev i meddelelsen
> from Køng churchbook
> http://www.flickr.com/photos/hughw36/3794884543/
> where was Erik Orla Pedersen and his mother born
> Øbjerggaard Bas?????? 24 - 22 or Bar?????? 24 - 22

Arne har leveret svaret.
Har du fundet andre eksempler i kirkebogen?

Der skal for øvrigt ikke læses således at barnet Erik og hans mor er født i
Øbjerggaards Barakker. Erik er født dér og hans forældre er begge bosat (!)
dér; "af" betyder "fra". Det er derfor ikke blot moderen der er "af
Øbjerggaards Barakker", men også faderen.
Det fremgår ikke hvor forældrene er født.
Prøv at se de andre meddelelser på samme blad.