Fortrykte anetavler
Fra : Mogens Laursen

Dato : 19-07-09 19:31

I tidernes morgen har jeg købt nogle anetavler (5 generationer) hos et
forlag "Ballermann" i vistnok Ålborg. Jeg har nu sagt ja til at lave et par
anetavler til familiemedlemmer, uden at sikre mig at kunne skaffe disse
fortryk først. Forlaget Ballermann synes at være lukket, og jeg har ikke
fundet nogen der har et sådant produkt andre steder.

Der skulle vel ikke være nogen i gruppen der kender til et sted hvor et
sådant produkt kan købes?

Med venlig hilsen
Mogens Laursen

Fra : Gert Krabsen

Dato : 19-07-09 19:48

Mogens Laursen skrev:
> [...]
> har ikke fundet nogen der har et sådant produkt andre steder.
>
> Der skulle vel ikke være nogen i gruppen der kender til et sted hvor et

Hos Ballermann?

Kontaktoplysninger:
http://www.ballermann.dk/side-15.html

http://ikjensen.dk/diverse/stof.html

Fra : Mogens Laursen

Dato : 19-07-09 20:37

Jo, jeg havde set at forlaget Ballermann synes at eksistere stadigvæk, men
at de ikke synes at have deres klassiske sortiment mere.

Men, selvfølgeligt - det logiske er da at spørge, hvilket jeg nu har gjort.
Jeg vil referere svaret her når det indløber - andre kunne vel være
interesseret også!

Tak fordi du tog dig tid til at vække mig!

Mvh, Mogens

Fra : Arne Feldborg

Dato : 20-07-09 00:25

"Mogens Laursen" <m-lolle-l@jubii.dk> skrev Sun, 19 Jul 2009 21:36:49
+0200

>Jo, jeg havde set at forlaget Ballermann synes at eksistere stadigvæk, men
>at de ikke synes at have deres klassiske sortiment mere.

Det andet link Gert gav dig er nok værd at arbejde videre med.

Det fører bla. frem til denne side:
http://www.landsarkivetkbh.dk/genealogi/download/aneprint.htm

Fra : Mogens Laursen

Dato : 21-07-09 20:40

Tak for forslagene til alle. Jeg fik nok ikke beskrevet at det mest er den
dekorative side af sagen jeg har brug for, - derfor var jeg også mest
fokuseret på Ballermann's forlag (Yesteryear print) fra starten af. Jeg
mener dog at have set sådanne anetavler, udformet som et træ, et andet
sted - vistnok endda i 2 forskellige størrelser, men husker bare ikke hvor.

Jeg har skrevet til Ballermann's forlag, og håber på svar - men det er jo
midt i feriesæsonen, så det kan vel tage lidt tid!

Venlig hilsen
Mogens Laursen

Fra : Ib K. Jensen

Dato : 20-07-09 19:36

Gert Krabsen skrev:
> Mogens Laursen skrev:

> http://ikjensen.dk/diverse/stof.html

Mange af oplysningerne på omtalte side er en del år gamle. Så der må
tages lidt forbehold for diverse oplysninger.

[OT]
Men opdateringer med videre modtages gerne, til opdatering af siden.

--
Venlig hilsen
Ib K. Jensen

Fra : ranzovius

Dato : 20-07-09 09:06

On 19 Jul., 20:31, "Mogens Laursen" <m-loll...@jubii.dk> wrote:
> [...]
> fundet nogen der har et sådant produkt andre steder.
>
> Der skulle vel ikke være nogen i gruppen der kender til et sted hvor et

Jeg har en fil der orinter en sådant en. Den er på Engelsk, men det
kan vel oversættes?
Med venlig hilsen,
Leo van der Plas

Fra : Jytte Frank Dekov

Dato : 21-07-09 22:09

Hej Mogens.

Jeg har for nogle år siden købt sådanne anetavler af den mere dekorative
slags på Landsarkivet i Viborg og en enkelt på Nationalmuseet, men de sidste
forhandler dem vist ikke mere !
men du kunne da prøve på LAV eventuelt ringe eller skrive til arkivet og
forespørge.

Venligst Jytte - 2770

Fra : Erling Dujardin

Dato : 22-07-09 14:48

On 21 Jul., 21:40, "Mogens Laursen" <m-loll...@jubii.dk> wrote:
> [...]
>
> Jeg har skrevet til Ballermann's forlag, og håber på svar - men det er jo
> midt i feriesæsonen, så det kan vel tage lidt tid!

Hej Mogens
Hvis det er det dekorative, der er i højsædet hos dig, kommer det mest
dekorative jeg har set fra en svensk kvinde, som udformer
slægtstræerne individuelt efter købers ønske. Til gengæld er det ikke
noget, hun umiddelbart leverer. Prøv at kigge hos Anna Murgia:
http://www.illustramurgia.se/se/slakttrad.htm - der er nogle
klikbare eksempler på hendes hjemmeside - hun kan formentlig også lave
anetavler efter samme koncept. Og den svenske krone er jo billig lige
nu.

I Danmark er der også den mulighed at henvende dig til Gitte
Bergendorff Høstbo, formanden for SSF: janhb@mail.danbbs.dk. Hun
sælger traditionelle anetavler, men de er "frisket op" med en eller
anden farvet presset blomst.

Men i den sammenhæng er det selvfølgelig stadig relevant at vide, om
Ballermann leverer tavler.

Hilsen Erling Dujardin