Diasshow virker ikke
Fra : Bjarne E. Nielsen

Dato : 12-09-09 11:10

Mit operasystem er Wíndows Vista. Jeg laver hjemmesider ved hjælp
af Sharepoint Designer 2007.

På min website www.musikstudiet-vejle.dk har jeg nogle sider der
viser studiets tilblivelse i billedform. Da jeg ikke har nogen
forstand på at lave diasshows, fandt jeg en side på nettet, og
hentede koden som jeg satte ind på min side, og derefter
tilrettede.

De 3 diasshows kører fint når jeg slår fra Sharepoint Designer
2007 over i browseren, men efter jeg har lagt det ud på nettet
sker der desværre intet.

Er der en der i koden kan se hvad der går galt, eller skal jeg
bruge en anden kode til at lave diasshow med?

Jeg vil blive meget glad for at få hjælp til at løse dette
problem.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : netsanne

Dato : 22-09-09 12:50

Hej

Du skal downloade picasa 3 (gratis fra google)- og så skal du gå til
Paul Van Roekel's hjemmeside - bare søg under hans navn på google - og
så henter du en skabelon du godt kan lide til din hjemmeside (denne er
også helt gratis). Og så gør du flg.

1. Åbn picasa - picasa henter nu alle billeder ind der ligger på din
computer
2. find den mappe du vil have uploadet til din egen hjemmeside
3. sørg for at ikke kun eet af billederne i mappen er markeret - men
hele mappen - det gør du ved at klikke et sted mellem billederne.
4. gå op i menulinien og vælg 'mappe'
5. vælg 'eksporter som HTML side....'
6. i det næste "billede" vil jeg anbefale at vælge 800 pixels (til
store websider)
7. så skriver du en tekst til dit diasshow - dette kan du rette til
bagefter på selve siden - du må bare ikke bruge æ, ø, å - din mappe
kommer til at hedde det som du skriver her.
8. så finder du dit websted på din pc ved at trykke på 'gennemse' -
eks, mine websteder/mit websted/billeder - og det navn du har skrevet
i pkt. 7 bliver lagt ind efter den sidste sti. Jeg går her ud fra at
du bruger Frontpage 2003 - og at du har webstedet liggende på din pc.
Hvis ikke, skal du gemme det et andet sted på din computer så du kan
uploade det senere. Der sker nu det, at der oprettes en mappe med
navnet som du gav den i pkt. 7 - og i den mappe ligger der 3
undermapper og nogle andre filer, bl.a. en index.html - som er selve
siden billederne bliver vist på. Og det er ikke noget problem at have
en index.html i den mappe, for den kommer IKKE til at berøre din
forside på selve hjemmesiden.
9. så trykker du på 'næste'
10. i det næste skærmbillede vælger du den type diasshow du vil have
vist - picasa har i forvejen nogle liggende, og hvis du så har
downloadet fra Paul Van Roekel, har du flere muligheder - du zapper
dig igennem de forskellige visninger, og vælger den du synes er bedst
for dig, og trykker så på 'udfør'.
11. picasa laver nu dit webalbum, og åbner det i IE, så du kan se,
hvordan det ser ud. Og når du så går ind på dit websted i Frontpage
2003, finder du den mappe du lige oprettede og klikker dig frem til
index.html filen, og dobbelt klikker på den. Så kan du nu se dit
webalbum, og redigere tekst osv. Men pas på ikke at slette andet end
tekst fra albummet, da der ligger nogle skjulte koder, som kan gøre at
siden ikke kan vises.
12. Når du har rettet til, uploader du og vupti, så har du det fedeste
webalbum,.

Hvis du synes det virker for indviklet at følge ovenstående, så synes
jeg du skal se på de hjemmesider jeg har lavet - her kan du se
forskellige eksempler på, hvordan det ser ud i virkeligheden. Det er
ikke så svært som det lyder til. Kig forbi på
http://hfif.holbol.dk/fest%20og%20musik/byfest%202008/forside/oversigt.htm
- her har jeg brugt lidt forskellige diasshows - du skal klikke på eet
af billederne for at komme til diasshowet.

Hvis du har problemer med at installere Paul Van Roekel templates, må
du sige til - så har jeg også lige en løsning på det.

mvh
Sanne

Fra : Morfar

Dato : 24-09-09 22:28

"netsanne" <sanne@artzoneairbrush.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Hej Sanne !

Nu er det ikke lige mig der har stillet spørgsmålet, men jeg vil
alligevel respondere på dit indlæg.
Da de fleste der arbejder med hjemmesidefremstilling, på et
tidspunkt får brug for at lave et online diasshow, synes jeg
det er alle tiders, at du har givet dig tid til at lave en så fin
og detaljeret beskrivelse.
Jeg har tilladt mig at printe den ud og har sat den i mappen
med programmeringstips, der bliver helt sikkert brug
for den.

M.v.h.
Morfar