Hjælp! Siderne ser forskellige ud
Fra : Peter

Dato : 14-08-09 08:03

Hej NG!

Mine sider "ser" ens ud i IE 8, men da jeg så de samme sider i andre
browsere f.eks. Firefox, Safari og Chrome "rykker" sidebredden. Jeg har sat
bredden til 760 px på begge sider. Kan en eller anden hjælpe mig med at løse
problemet. Jeg kan ikke selv "komme videre". Link til siderne:
www.morgenmusikken.dk/side1.htm og www.morgenmusikken.dk/side2.htm
Mit bedste "gæt" er at der er noget indhold som "presser" rammebredden
længere ud end de fastsatte 760. Er det muligt ?

hilsen og på forhånd. Tak!
Peter

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 14-08-09 11:40

Peter skrev:
> [...]
> Mit bedste "gæt" er at der er noget indhold som "presser" rammebredden
> længere ud end de fastsatte 760. Er det muligt ?

Det ser ud til at det er "rullepanel-problemet", du
er offer for:
http://webdesign101.dk/csslayout/varia/eksempel1.html

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Peter

Dato : 14-08-09 13:58

Hej Jørgen!

> Det ser ud til at det er "rullepanel-problemet", du
> er offer for:
> http://webdesign101.dk/csslayout/varia/eksempel1.html

Det var da en "smart" måde at løse dét problem på!

Skal denne kode "bare" sættes ind i mellem <head> og </head>

<link rel="stylesheet" href="eksempelstyle.css" type="text/css" />
html { /*FF rulleskakt fiks */
overflow-y:scroll; }
<!--[if lt IE 7]>
ul.cssmenu li a {width:170px;}
<![endif]-->

eller skal "noget" af scriptet sættes på et externt stylesheet som der skal
linkes til ?

hilsen
Peter