stødning af orm
Fra : Jan Jensen

Dato : 10-09-09 19:36

jeg har ladet mig fortælle at man med et 12 volts bil batteri kan få orm op
af jorden, kender nogen herinde metoden..

på forhånd tak

Fra : Karsten

Dato : 11-09-09 18:32

"Jan Jensenskrev:

>jeg har ladet mig fortælle at man med et 12 volts bil batteri kan få orm op
>af jorden, kender nogen herinde metoden..
>
>på forhånd tak

hej - det med bil batteri har jeg ikke prøvet, prøv evt. at læse her:

http://www.fiskemagasinet.dk/forum.htm?mode=uniqforum&forumid=2&id=2836&calmonth=06&calyear=2008

men i min unge dage, før HiFI relæer, brugte vi det med en greb ned i
græsplænen og 220 volt, selv et par meter derfra kildrede det i tæerne
og vi knægte fik rigelig med orm til tat klumperne

mvh. Karsten

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 24-09-09 19:44

On 2009-09-11 19:32:20 +0200, Karsten <no@spam.invalid> said:

> men i min unge dage, før HiFI relæer, brugte vi det med en greb ned i
> græsplænen og 220 volt, selv et par meter derfra kildrede det i tæerne
> og vi knægte fik rigelig med orm til tat klumperne

Ja den metode har jeg også været med til at bruge, og ja det før
HFI-relæerne blev indført, og da strømmen kun kostede 10 øre pr
Kilowatt.

Nu om stunder skal man bare ha' en kompostbeholder, det er godt for
miljøet, og man har året rundt adgang til riglige mængder af orm. Når
man anskaffer en kompostbeholder, så skal man også putte nogle
kompostorm i den, de kan skaffes fra andre som har en kompostbeholder.
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark
www.niels-ebbesen.net - www.photo-gallery.dk