linieskift i WORD 2007
Fra : Per Andreasen

Dato : 06-09-09 19:09

Jeg har skiftet fra Office 2000 til Office 2007, hvilket ikke er uden
problemer. Jeg kan f.eks. ikke se, hvordan jeg får Word til at "nøjes" med
et enkelt linieskift og ikke et dobbelt, når jeg trykker "Enter". Det er
temmeligt irriterende. Det er også surt, at når jeg i hjælpeprogrammet
f.eks. indtaster "liniskift" får jeg meddelelsen, at teksten ikke er fundet.
Men ordet linieskift bliver brugt i programmet. Det virker ikke logisk.

På forhånd tak for hjælpen Per Andreasen

Fra : Jan Kronsell

Dato : 06-09-09 21:12

Per Andreasen wrote:
> [...]
> hjælpeprogrammet f.eks. indtaster "liniskift" får jeg meddelelsen, at
> teksten ikke er fundet. Men ordet linieskift bliver brugt i
Word laver ikke dobbelt linjeskift, mens indsætter "afstand efter". Du skal
åbne din standardskabelon (Normal.dotm ) og rette dette her, hvoreffer du
gemmer skabelonen igen.

Jan

Fra : Jørgen

Dato : 07-09-09 08:13

> [...]
> åbne din standardskabelon (Normal.dotm ) og rette dette her, hvoreffer du

og hvordan finder man så lige den

fra
Jørgen

Fra : Jan Kronsell

Dato : 07-09-09 22:34

Jørgen wrote:

> og hvordan finder man så lige den

Klik på Officeknappen. klik på Åben. I ruden til venstre klikker du på
Skabeloner der er tillid til. Her finder du blandt andre Normal.dotm, som så
kan åbnes og rettes.

Jan

Fra : Jørgen

Dato : 08-09-09 08:59

Jan Kronsell skrev:

> [...]
> Skabeloner der er tillid til. Her finder du blandt andre Normal.dotm, som så

Tak for hjælpen

fra
Jørgen

Fra : Per Andreasen

Dato : 08-09-09 11:17

........og jeg siger også mange tak for hjælpen til Jan. Det er dejligt, at
man kan trække på kapaciteter, når man har et problem.

mvh Per

Fra : Jan Kronsell

Dato : 08-09-09 22:47

Velbekomme til jer begge .-)

Jan

Fra : H. P. Holm

Dato : 07-09-09 10:53

Jan Kronsell skrev:

> Word laver ikke dobbelt linjeskift, mens indsætter "afstand efter". Du skal
> åbne din standardskabelon (Normal.dotm ) og rette dette her, hvoreffer du
> gemmer skabelonen igen.

Det er også værd at bemærke, at...
<Enter> = Nyt afsnit
<Skift+Enter> = Tvungen ny linje

Hvis man husker på det, er det meget nemmere at skifte typografi i en
tekst eller gemme til web uden alting springer i luften.

Og til Per: Linjeskift med j finder en masse tips i Words hjælp, hvor
også ændringer af typografi er grundigt beskrevet.