Makrel
Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 29-08-09 09:44

Man siger, at makrelfiskeriet på den jyske vestkyst er bedst med vind fra
østlig retning. Hvorfor? Fordi det er mest behageligt, eller fordi fiskene
trækker tættere på land?

Fra : Werner

Dato : 05-09-09 18:03

"3140 Abildgaard" <FJERNbjorgheim@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Man siger, at makrelfiskeriet på den jyske vestkyst er bedst med vind fra
> østlig retning. Hvorfor? Fordi det er mest behageligt, eller fordi fiskene
> trækker tættere på land?
Det skyldes, at makrellerne kommer tættere på land i højtryksvejr, som jo
netop ofte i Danmark giver østenvind. Jeg har stået på en mole i forrygende
solskinsvejr i østlig vind og vandet formeligt kogte af makreller. En
oplevelse for livet.(og fryseren:))
vh
Werner

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 07-09-09 08:10

Werner wrote:
> [...]
> i forrygende solskinsvejr i østlig vind og vandet formeligt kogte af
> makreller. En oplevelse for livet.(og fryseren:))

Højtryk og østenvind = Makrel. Den er købt. Afgang.