bilforsikring
Fra : MariaH

Dato : 20-08-09 12:44

Hej.

Min kæreste og jeg er gået fra hinanden. Vi bliver enige om at han beholder
den ene bil og jeg den anden.

På den bil jeg beholder står jeg med navn og adresse på
registreringsattesten.
under Flere ejere (brugere) står han.

Nu skal jeg så have bilforsikringen over i mit eget police nummer.
Skal jeg på skat, og have lavet registreringsattesten om?
Eller burde forsikringen bare kunne flytte det over til et nyt police
nummer?

--
Maria

Fra : Klaus Linnert

Dato : 06-09-09 07:19

MariaH skrev:
> [...]
> Skal jeg på skat, og have lavet registreringsattesten om?
> Eller burde forsikringen bare kunne flytte det over til et nyt police nummer?

Du skal begge steder. Først til dit forsikringsselskab og have en
Forsikringsattest, hvor du så samtidigt bliver ene på policen, og så
til Skat for at blive ene på registreringsattesten. Det kommer
formentlig til at koste dig 380 kr. da i ikke er gift.

Mvh Klaus

Fra : MariaH

Dato : 25-09-09 08:56

> [...]
> Skat for at blive ene på registreringsattesten. Det kommer formentlig til

Hold da op, det har virkelig taget sin tid.
Jeg var på forsikringselskabet og få lavet et par papir på de forsikringer
som jeg skulle have med. Min x-kæreste underskrev dem. og jeg sendte dem til
forsikringsselskabet. Efter en mdr. havde jeg ikke hørt noget, så kørte
forbi. Jeg skulle nu have et nyt police nummer, for det var ikke muligt at
få det overført til mit navn selvom vi begge stod på policen, og det papir
som xen havde underskrevet med overflytning.

Så det tog lidt lang tid før jeg kunne køre på SKAT, men det blev fikset.
Jeg skulle ikke betale noget, da vi havde boet sammen mere end 5 år.

Jeg hørte stadig ikke noget fra forsikringsselskabet med police, men fik dog
endelig langt om længe mit policepapir på hunden. Så jeg kørte over og
snakkede med dem, jamen jeg skulle have en ny police for man kunne ikke
overflytte den gamle selvom jeg stod på. Så sagde jeg, at xen havde jo
underskrevet at det var okay. Men han jeg snakkede med sagde at det ikke
kunne lade sig gøre. Men han ville se at få lavet en ny til mig.

Ca. 30 min efter jeg var kørt fra kontoret ringede en dame, og sagde til mig
at hun havde fået papiret med xens underskrift og hun skulle nok sørge for
han blev slettet fra policen, og så ville hun sende mig policen.

Hold da op.....

Fra : cladius

Dato : 23-09-09 01:12

On 6 Sep., 08:19, Klaus Linnert <kl...@linnert.dk> wrote:

> [...]
> til Skat for at blive ene på registreringsattesten. Det kommer
> formentlig til at koste dig 380 kr. da i ikke er gift.

Det koste ikke noget at skifte navn på registreringsattesten, hvis
bare adressen er den samme som der står. Min søn overtog min bil mens
han boede hjemme og det kostede ikke noget

Mvh Louise