ActiveSync og Outlook vil ikke synkroniser~
Fra : briis

Dato : 20-08-09 02:10

Når jeg kobler min PDA på for at synkronisere kalender m.v. får jeg
følgende fejl:

----------------------------
Microsoft Outlook-synkronisering
Microsoft Outlook er ikke længere installeret, så ActiveSync kan ikke
fortsætte.
Hvis synkr. skal fortsætte, skal du geninstallere Microsoft Outlook.
Hvis du ikke længere ønsker at synk. dataene, skal synk. deaktiveres i
ActiveSync.
-----------------------------

Jeg har installeret Outlook 2007, og det kører i bedste velgående.
Har prøvet at geninstallere både Outlook og ActiveSync. Samme
resultat.
Har nogen en rigtig god ide til at komme videre ???

Bendix

Fra : IT PR0

Dato : 20-08-09 11:34

briis skrev:
> [...]
> resultat.
> Har nogen en rigtig god ide til at komme videre ???

Der mangler en del oplysninger for at give et meningsfyldt svar, som
f.eks: hvilken PDA, hvilken Windows, og hvilken ActiveSync version.

ActiveSync skal være version 4.5 for at virke med Outlook 2007.
ActiveSync virker ikke på Vista. Den bruger Mobile Device Center.

På engelsk:
<http://www.microsoft.com/windowsmobile/en-us/downloads/microsoft/activesync-download.mspx>

Både ActiveSync 4.5 og Mobile Device Center kan hentes på dansk når
man klikker igennem til download siderne.

Fra : briis

Dato : 20-08-09 10:14

On 20 Aug., 12:33, IT PR0 <B...@mogensen.mail.dk> wrote:

> [...]
>
> Både ActiveSync 4.5 og Mobile Device Center kan hentes på dansk når
> man klikker igennem til download siderne.

pc'en kører windows xp (sp3)
PDA'en kører Microsoft Pocket PC version 4.20.0
ActiveSync er version 4.5.0 (buildnr. 5096)

Sync virkede dengang jeg kørte office 2000

Fra : IT PR0

Dato : 21-08-09 09:05

briis skrev:

> pc'en kører windows xp (sp3)
> PDA'en kører Microsoft Pocket PC version 4.20.0
> ActiveSync er version 4.5.0 (buildnr. 5096)
>
> Sync virkede dengang jeg kørte office 2000

Prøv at slette partnerskabet mellem PDA og PC og opret partnerskab
igen. (Det er sådan et standardforslag, som du sikkert har prøvet!)

Det kan være en firewall/antivirus eller andet software som blokerer
for sync? (Hvad er ændret samtidig med installation af Office 2007?)

Måske findes der en opdatering til din PDA's ROM?

Selve kombinationen af PocketPC 4.2 + ActiveSync 4.5 + Outlook 2007
+ Windows XP SP3 skulle være OK...

Fra : briis

Dato : 21-08-09 05:56

On 21 Aug., 10:04, IT PR0 <B...@mogensen.mail.dk> wrote:

> [...]
>
> Måske findes der en opdatering til din PDA's ROM?
>
> Selve kombinationen af PocketPC 4.2 + ActiveSync 4.5 + Outlook 2007

Partnerskab, er det ikke noget med Bluetooth? Jeg forbinder via USB.

Hvis jeg klikker "Stifinder" i ActiveSync så får jeg vist mapper og
filer på PDA'en.

Jeg kommer til at tænke på, at jeg har haft installeret office 2007 i
en anden version end den jeg kører nu.
Jeg har købt licens til office professional 2007 hos wupti.com - jeg
skulle selv downloade installationskit på en af dem opgivet webside.
Det viste sig at være et installationskit til en prøvelicens (30 dage)
som jeg installerede med prøvelicens. Den ville ikke acceptere den
licens jeg havde købt.
Efter samtale med en flink Microsoft-mand fik jeg adressen til den
rigtige webside med det installationskit, som jeg skulle bruge.
Altså afinstallerede jeg testversionen og installerede den nye med
rigtig licenskode. Derefter har jeg konstateret problemet med
ActiveSync.

Fra : IT PR0

Dato : 22-08-09 03:19

briis skrev:

> Partnerskab, er det ikke noget med Bluetooth? Jeg forbinder via USB.

Der er altid et ActiveSync partnerskab med den mobile enhed - som kan
slettes, hvorefter man sætter ActiveSync til at finde PDA'en igen, og
den laver forhåbentlig en ny binding til den rigtige outlook.pst fil.

Men ellers kan der køres en reparation af ActiveSync fra tilføj/fjern
programmer: klik skift og følg guiden. Og der er mulighed for at køre
"Office Diagnosticering..." fra Outlooks hjælp menu, eller fra tilføj
fjern i kontrolpanel med skift knappen ligesom til ActiveSync.

Fra : briis

Dato : 24-08-09 02:47

On 22 Aug., 04:19, IT PR0 <B...@mogensen.mail.dk> wrote:

> [...]
> "Office Diagnosticering..." fra Outlooks hjælp menu, eller fra tilføj
> fjern i kontrolpanel med skift knappen ligesom til ActiveSync.

Har slettet partnerskab og tilsluttet PDA igen og fortalt hvordan jeg
vil synkronisere - ingen effekt.

Har geninstalleret ActiveSync .... ingen effekt.

Har kørt "Office diagnosticering" .......... og vupti så virker
skidtet lige pludselig.
Mageløst - mange tak for hjælpen !