Database til mindre vandværk
Fra : Gert Jacobsen

Dato : 11-08-09 14:16

Hej NG
Jeg er formand for et mindre vandværk.Har derfor brug for en database der
kan styre adresser tlf målenumre og vandforbrug, Aflæsning af målere også
ved målerudskiftning.
Der er vel ikke en er har en skabelon jeg kan bruge uden at skulle starte
helt fra bunden.
Venlig hilsen
Gert

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-09 17:47

Gert Jacobsen wrote:
> [...]
> målere også ved målerudskiftning.
> Der er vel ikke en er har en skabelon jeg kan bruge uden at skulle

Tror du ik vandværksforeningen kan stille en
til rådighed....hva gjorde den gamle fmd.

Fra : Gert Jacobsen

Dato : 12-08-09 06:41

Hej NG
Den gamle formand havde det i hovedet. Det var dog kasseren, der sågalt
kunne 98% af alle brugernes tlf.i hovedet.
Vandværksforeningen har ikke noget.
Vi får vore aflæsningsdata fra forsyningen som administrerer opkrævning for
os. Det er i et regnearksformat. Jegkan goddt læse det in i en database uden
videre. Det er dog ikke så gennemarbejdet. Derfor denne henvendelse.
Gert

Fra : emjeppesen

Dato : 12-08-09 09:46

Gert Jacobsen skrev:

>Vi får vore aflæsningsdata fra forsyningen som administrerer opkrævning for
>os. Det er i et regnearksformat.

Du kan bruge regneark som database. Jeg har benyttet excel i masser af
tilfælde til at holde styr på medlemslister og data omkring
medlemmerne. Det er unødvendigt at brge et specielt databaseprogram
til det.

Hilsen emj

Fra : Kert Rats

Dato : 17-08-09 12:44

"emjeppesen" <emj@> skrev i en meddelelse

> [...]
> tilfælde til at holde styr på medlemslister og data omkring
> medlemmerne. Det er unødvendigt at brge et specielt databaseprogram

Jeg ville også bruge et regneark. Der kan du sortere og filtrere data på
mange måder, som sikkert vil være alt rigeligt dig et vandværks behov.
Brug Excel, som et excellent

Venligst

Kert Rats

Fra : Joergen Bondesen

Dato : 17-08-09 15:17

Hej Gert.

Her er lidt inspiration til et regneark.
Jeg antager, du har et ark pr. år.
Målerudskiftning er lidt "bøvlet" men jeg forestiller mig at beregninger
foretages i kolonnerne efter forbrug. Den endelige beregning overføres så
til Aflæs / dato 1 som så "passer" med Aflæs / dato 2.

Stilling;Navn 1;Navn 2;Adresse 1;Adresse 2;Postnr;By;Tlf.;Mobil;Info 1;Info
2;Måler nr;Aflæs / dato 1;Aflæs / dato 2;Forbrug;Målerudskiftning/dato;Gl.
målernr.;Gl. måler aflæs;Skønnet forbrug;Info 3;Info 4

Jørgen Bondesen