NAS NFS
Fra : Ukendt

Dato : 05-08-09 15:11

Hej,

Nogen som kan anbefale en fornuftig NAS boks som supportere NFS?

Meningen det skal bruges til en VMWare ESX3i.

Mvh
Robert

Fra : N_B_DK

Dato : 05-08-09 17:21

"Robert Vilhelmsen" <robert[at]rovi.dk> wrote in message
> Hej,
>
> Nogen som kan anbefale en fornuftig NAS boks som supportere NFS?
>
> Meningen det skal bruges til en VMWare ESX3i.

Openfiler (gratis), og så benyt ISCSI eller smæk et emulex/qlogic FC HBA i
den og brug den som FC SAN.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.
http://www.sharenator.com/This_is_an_idot_of_a_year/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-08-09 17:49

On Wed, 5 Aug 2009 16:11:11 +0200, "Robert Vilhelmsen"
<robert[at]rovi.dk> wrote:

> Nogen som kan anbefale en fornuftig NAS boks som supportere NFS?

Suns skulle være gode.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-09 08:49

> Suns skulle være gode.

Det er de helt sikkert, men hvis jeg kender Suns prispolitik ret, så ligger
de nok ikke i den lave ende af prislisten.
Og så er det nok overkill til det formål det skal benyttes til.

Tak for svarerne.

Robert

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 06-08-09 08:58

> [...]

>de nok ikke i den lave ende af prislisten.
>Og så er det nok overkill til det formål det skal benyttes til.

Så nytter det nok heller ikke noget at foreslå NetApp.

Hvad med at købe en af de storage server bundles, som f.eks. HP DL185
med windows storage server?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-09 09:11

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Så nytter det nok heller ikke noget at foreslå NetApp.
>
> Hvad med at købe en af de storage server bundles, som f.eks. HP DL185
> med windows storage server?

Jeg synes at have læst at Windows NFS implementering ikke virker 100%
stabilt?

Robert

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 06-08-09 09:17

>Jeg synes at have læst at Windows NFS implementering ikke virker 100%
>stabilt?

Jeg bruger det ikke, så det kan jeg ikke sige noget om. Men du kan jo
altid installere et andet OS hvis du synes - hardwaren er stadig
rimelig billig.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Mads Toftum

Dato : 07-08-09 22:37

On Thu, 6 Aug 2009 09:48:40 +0200, Robert Vilhelmsen <robert> wrote:
> Det er de helt sikkert, men hvis jeg kender Suns prispolitik ret, så ligger
> de nok ikke i den lave ende af prislisten.

Faktisk ligger det grej prismæssigt relativt lavt i forhold til andre
af samme størrelse. Men bevares, det er nok i overkanten til cd samlingen
derhjemme. Hurtigt kig siger fra $11k. http://sun.com/openstorage

> Og så er det nok overkill til det formål det skal benyttes til.

Hvis ikke du har noget mod selv at skrue hardwaren sammen, så er Suns
opensolaris et ganske fint OS til en storage server. Med fuld nfs,
iscsi og cifs support.

vh

Mads Toftum
--