Office Xp langsom på ny PC
Fra : John Lund

Dato : 04-08-09 20:25

Jeg har fået et sært problem med min office XP.

Har købt ny hurtigere PC, men word og excel kører ikke godt.

I word kommer der hvert 10. sekund et timeglas og linialerne i brevet
forsvinder kortvarigt, hvilket medfører forsinkelse på den tekst jeg taster.

I excel er indtastning også noget forsinket og ved vis udskrift. Bliver
flere af knapperne pludselig grå, så jeg ikke kan udskrive, justere margen
mv.

Spil, openoffice mv kører glimrende på PC'en.

PC'en har installeret windows XP. Jeg har også prøvet windows 7 for at se om
det kunne være hardwaren der ikke længere var glad for XP.
Antivirus er AVG. Problemet er der både med og uden antivirus aktivt.

Jeg har søgt på nettet for løsninger uden held. Så jeg håber der er nogen
her i gruppen der har et godt bud på hvordan jeg løser problemet.

På forhånd tak for hjælpen

Med venlig hilsen

John Lund

Fra : H. P. Holm

Dato : 04-08-09 21:09

John Lund skrev:
> [...]
> flere af knapperne pludselig grå, så jeg ikke kan udskrive, justere margen

Printeren og/eller skrifttyperne i dokumenterne? Officepakken har en
lang tradition for at vise timeglas hvis den ikke kan "se" en lokal
standardprinter, eller hvis nogen af Office's skrifttyper enten ikke
er installeret eller er blevet beskadiget.

Jeg går ud fra alle opdateringerne til Windows og Office er hentet.

Den gratis AVG antivirus kan ikke finde rootkits. Prøv eventuelt at
se om <http://onecare.live.com/site/da-dk/default.htm> finder noget.

Fra : John Lund

Dato : 06-08-09 18:57

Tak for dine tips. Dem vil jeg arbejde videre med.

Jeg har kun en netværksprinter installeret. Det virker fint nok på mine
andre ældre PC'er med lignende installation af XP og office XP.

Jeg har lavet en fuld installtion af office-pakken. Kan man teste om
skrifttyperne er der og om de evt er beskadigede ?

Mvh

John

Fra : H. P. Holm

Dato : 06-08-09 22:43

John Lund skrev:

> Tak for dine tips. Dem vil jeg arbejde videre med.
>
> Jeg har kun en netværksprinter installeret. Det virker fint nok på
> mine andre ældre PC'er med lignende installation af XP og office XP.

Prøv at afinstallere netværksprinteren på den computer der driller,
sådan at "Microsoft Office Document Image Writer" er standardprinter.

Reboot og check om problemet stadig er der.

Fra : John Lund

Dato : 09-08-09 18:34

Det var da fantastisk, jeg slettede alle printere og valgte Microsoft XPS
Document Writer som standard printer. Nu er der igen kommet normalt
hastighed på word og excel.

Tusind tak for din hjælp.

Nu skal jeg så til at få fundet ud af at få installeret netværksprinteren
igen uden at den driller word og excel.

Med venlig hilsen

John Lund

Fra : H. P. Holm

Dato : 09-08-09 23:08

"John Lund" <jol@privat.dk> skrev:

> [...]
>
> Tusind tak for din hjælp.
>
> Nu skal jeg så til at få fundet ud af at få installeret netværksprinteren

Løsningen skulle være at installere printeren lokalt og mappe den til
netværksprinteren. Det er noget med at Windows skal kunne se
standard-printer driveren hele tiden. Om printeren rent fysisk er til stede
eller ej, er mindre vigtigt.

http://support.microsoft.com/kb/280821/da

Det er lidt mystisk hvorfor det ikke har drillet på dine andre computere,
men det skal man nok ikke spekulere alt for meget over!

Fra : John Lund

Dato : 11-08-09 19:13

Endnu en gang Tusind Tak for hjælpen.

Du skulle have en medalje. Jeg har bare ledt med lys og lygte efter netop
den artikel hos Microsoft. Jeg har åbenbart bare ikke fået formuelret mine
søgeord godt nok.

Med venlig hilsen

John Lund