Web accessability - så ka de lære det
Fra : Rune Jensen

Dato : 21-06-09 14:07

Web pages, som en screen reader ser dem.

Er headings, altså H-tags vigtige?
http://www.youtube.com/watch?v=AmUPhEVWu_E

....læg mærke til, at YouTube, som jo nu ejes af Google ikke følger
hverken deres egen - google - guideline, ejheller hjælper blinde
brugere. Ret pinligt..

Make your users happy - use a "skip navigatrion link" and a desciptive
link text (not click here)
http://www.youtube.com/watch?v=bQpNYDvQ010

....det første var jeg godt klar over. Men _hvor_ hammer irriterende det
er uden en skip navigation, det havde jeg ingensomhelst anelse om. Noget
at tænke over. Den anden er i hvert fald i dén grad en øjenåbner.

MVH
Rune Jensen

Fra : Rune Jensen

Dato : 21-06-09 15:02

Rune Jensen skrev:
> Web pages, som en screen reader ser dem.

Sorry, folks. Jeg må da have været blind, det skulle i webdesign. Æv.

MVH
Rune Jensen