for meget tekst til siden.
Fra : Morten Graae

Dato : 20-06-09 00:54

Hej jeg har nogle infoskærme jeg vil vise nogle beskeder på se
http://billeder.bjergsnaes.dk/billeder/_bsinfo/web/

men hvis der kommer for mange beskeder (via php og mysql) så bliver
hele teksten ikke vist.

kan jeg på en eller anden måde få besked fra clienten at teksten går
ud over fx. tabellen og jeg så via css kan scallere teksten ned - så
den kan ses. Hvis blot jeg kan få besked - kan jeg få teksten delt i 2
og så vise den over flere rotationer.

mvh
Morten Graae
Bjergsnæsskolen

Fra : Birger Sørensen

Dato : 20-06-09 10:50

Morten Graae:
> [...]
> ud over fx. tabellen og jeg så via css kan scallere teksten ned - så
> den kan ses. Hvis blot jeg kan få besked - kan jeg få teksten delt i 2

Doctyper og validering.

Har du prøvet den løsning, du fik sidst du spurgte (i webdesign
gruppen)?
Hvis ikke, hvorfor?
Hvis, hvordan gik det?

Birger

P.S. Det er ikke så godt med din ordbog.

http://bbsorensen.dk

Fra : Morten Graae

Dato : 21-06-09 14:25

On 20 Jun., 11:49, Birger Sørensen <s...@bbsorensen.com> wrote:
> [...]
> Hvis, hvordan gik det?
>
> Birger
>
> P.S. Det er ikke så godt med din ordbog.
:)

Jeg har ikke prøvet din løsning endnu - prøvede lige denne gruppe - om
der skulle være andre bud.

Jeg ved at man via <div style=" width:200px; height:200px;
overflow:auto;"> kan få browseren til at lave en scrollbar hvis der er
for meget tekst i fx. tabellen. Så jeg håbede på at man måske måske
kunne få besked fra clienten og lave en ny header med (location:
sidetilphpsiden.php)

og selv om jeg har fuld kontrol over min skærmopløsning på
infoskærmene - så ville jeg gerne kunne sikre mig at alle beskeder kom
frem - hvis en af eleverne gerne ville se siden (selv om de kører med
en lavere opløsning.

men jeg skal nok finde en løsning (når jeg er blevet lidt klogere på
javascript)

mvh
Morten Graae

Fra : Birger Sørensen

Dato : 21-06-09 23:00

Efter mange tanker skrev Morten Graae:

> [...]
> en lavere opløsning.
>
> men jeg skal nok finde en løsning (når jeg er blevet lidt klogere på

HTML er statisk, og der er ikke mulighed for tilbagemelding.
Hvis du kender størrelsen på skærmen, kan du beregne højden af teksten,
og måske detektere serverside, om en given tekst ville løbe over.
Tror næsten det er nemmere clientside, med enten en form eller AJAX,
til at rapportere tilbage, hvis der er problemer.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Morten Graae

Dato : 21-06-09 16:29

> [...]
> Tror næsten det er nemmere clientside, med enten en form eller AJAX,
> til at rapportere tilbage, hvis der er problemer.

Så lykkedes det :)
løsning:

var h=document.getElementById("test").offsetHeight;
var hscroll = document.getElementById("test").scrollHeight;
if (hscroll > h) {

do what ever

}