Andet multimedie
bentjuul 3670
Bortgives: 22" DiamindTron NF CRT monitor ~
Fra : TBC

Dato : 17-06-09 15:07

Jeg er vokset fra 22", så denne højkvalitets CRT monitor bortgives til den
rette der ikke går op i at en skærm vejer under 30 Kg og er flad, men
derimod kunne have brug for og værdsætte denne skærms fordele og kvaliteter.
Skærmen var blandt de absolut bedste CRT monitorer på det consumermarkedet i
2003.

Spiller du Computerspil, redigerer video, roder med grafik eller
billedredigering kunne du derfor være en af dem der godt kunne have glæde af
skærmen, som jeg grundet dens fejlfrie funktion og høje CRT kvalitet ikke
nænner at smide ud.

http://www.computerdisplays.co.uk/21%20inch%20monitors/lacie_BlueII_22.htm

Skærmen sendes ikke, men kan udelukkende afhentes (Nørrebro, København)
__

X-postet til dk.edb.videoredigering; dk.edb.grafik; dk.teknik.tv+video
....mhp at ramme relevante brugere

XFUT:
FollowUp-To: dk.marked.privat.edb

Fra : Morten Lind

Dato : 18-06-09 18:02

TBC <-sutmin@2night.dk> wrote:

> [...]
> __
>
> X-postet til dk.edb.videoredigering; dk.edb.grafik; dk.teknik.tv+video

Ja, den skærm er jo en ikon, så den henter jeg gerne på Nørrebro.

Min email-adresse er valid.

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-06-09 18:16

> Ja, den skærm er jo en ikon, så den henter jeg gerne på Nørrebro.
>
> Min email-adresse er valid.

uh ... i en tid hvor man gerne må være grønne og miljøbevist, hvem køber
og bruger så en skærm som vil kunne opvarme et mindre hus mht.
energiforbrug ?

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 18-06-09 18:20

> uh ... i en tid hvor man gerne må være grønne og miljøbevist, hvem køber
> og bruger så en skærm som vil kunne opvarme et mindre hus mht.
> energiforbrug ?
>
> /thomas

Ku´ være, den sku´ på museum?

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-06-09 18:22

> Ku´ være, den sku´ på museum?

husk at klippe netledningen ... ligesom gamle køleskabe .. ;)

/thomas

Fra : Hauge

Dato : 18-06-09 18:27

Thomas von Hassel wrote:
> husk at klippe netledningen ... ligesom gamle køleskabe .. ;)

Klipper de også netledningen? Det har jeg aldrig oplevet.

/Hauge

Fra : Bruno

Dato : 18-06-09 19:25

Thomas von Hassel wrote:

> uh ... i en tid hvor man gerne må være grønne og miljøbevist, hvem køber
> og bruger så en skærm som vil kunne opvarme et mindre hus mht.
> energiforbrug ?

LOL Overdrivelser fremmer forståelsen.

Jeg ved ikke hvad Lacie'en bruger, men min Sony F520 der nok er rimelig
at sammenligne med bruger 110 watt. Meget - måske, men ikke meget mere
end min 24" fladskærm der bruger 86 watt.

Hvis man sammenligner de gamle super skærme, men nutidens super skærme
så bliver billedet endda mere broget for det er ikke unormalt en 30"
bruger mere end de 110 watt.

Indtil OLED kommer på banen, så er det vist mere på computeren end på
skærmene der for alvor kan spares strøm. Eksempelvis så sidder jeg og
bruger en Mac mini til at skrive dette - den bruger under 30 watt og det
er endda den gamle model. De fleste kan sikkert udskifte deres
stationære 200-300 watt maksine til noget der bruger 90% mindre strøm.

Mvh
Bruno

Fra : Morten Wartou

Dato : 18-06-09 19:38

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> uh ... i en tid hvor man gerne må være grønne og miljøbevist, hvem køber
> og bruger så en skærm som vil kunne opvarme et mindre hus mht.
> energiforbrug ?

Nu var den jo faktisk gratis (dog valgte jeg at forære den gode TBC et par
flasker kalorieholdig vædske), og jeg sidder og kigger på den lige nu. :)
Rent miljømæssigt, kan du jo selv regne lidt på hvorvidt det er klogest at
genbruge en skærm der ellers skulle smides ud, eller købe en ny skærm der
bruger en smule mindre strøm, men som til gengæld ville have belastet
miljøet ved produktion og transport fra den anden side af jordkloden.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : TBC

Dato : 19-06-09 01:33

"Morten Lind" <mortenlind@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Ja, den skærm er jo en ikon, så den henter jeg gerne på Nørrebro.

Hej Morten. Tak for interessen.

Jævnfør mine svar til Lars Arup.
Skærmen er allerede afsat og afhentet
....Beklager.