6850 kører 2 Ghz?
Fra : sls \(2770\)

Dato : 16-06-09 14:38

Hej

Jeg har et asus striker extreme med en core 2 6850.
Bios (nyeste) siger at CPU kører 2Ghz, og Vista siger cpu kører 3Ghz.
Skal bios ikke skrive 3 ghz?

Der er 4*2 GB ddr2 Pc 6400 ram i, og de kører vist 800 mhz.

// Sid

Fra : jk

Dato : 16-06-09 15:07

On Tue, 16 Jun 2009 15:38:07 +0200, "sls \(2770\)" <sls@FJERNsol.dk>
wrote:

> [...]
>Skal bios ikke skrive 3 ghz?
>
>Der er 4*2 GB ddr2 Pc 6400 ram i, og de kører vist 800 mhz.

Det er jo lidt forvirrende. Download cpu-z fra www.cpuid.com og se,
hvad den siger.

Det er korrekt, at pc6400 kører med den hastighed. Men det er sådan
set 200x4, så frontbus på bundkortet er 200 MHz imod ram.

For CPU'en er frontbus 333 MHz og den låste multiplier 9x. Dette
fortæller cpu-z også:

http://xtreview.com/addcomment-id-1191-view-intel-core-2-Duo-6850.html

Hvis du virkelig kun kører 2 GHz, passer det med at frontbus imod CPU
er faldet til 200 istedetfor 333.

Så må du stille det korrekt i bios. Hvis ram står til Auto, får du
næppe problemer, når du skruer op.

mvh

John

Fra : sls \(2770\)

Dato : 16-06-09 17:55

"jk" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> er faldet til 200 istedetfor 333.
>
> Så må du stille det korrekt i bios. Hvis ram står til Auto, får du

Takker.

Jeg kan se at min multiplyer står til x6, skal den så rettes til x9?
Mener det hele står til auto i bios.

-------------------------
CPU-Z version 1.51
-------------------------

Processors Map

Number of processors 1
Number of threads 2

Processor 0
-- Core 0
-- Thread 0
-- Core 1
-- Thread 0

Processors Information

Processor 1 (ID = 0)
Number of cores 2 (max 2)
Number of threads 2 (max 2)
Name Intel Core 2 Duo E6850
Codename Conroe
Specification Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E6850 @ 3.00GHz
Package Socket 775 LGA (platform ID = 0h)
CPUID 6.F.B
Extended CPUID 6.F
Core Stepping G0
Technology 65 nm
Core Speed 2000.0 MHz (6.0 x 333.3 MHz)
Rated Bus speed 1333.3 MHz
Stock frequency 3000 MHz
Instructions sets MMX, SSE, SSE2, SSE3, SSSE3, EM64T
L1 Data cache 2 x 32 KBytes, 8-way set associative, 64-byte line size
L1 Instruction cache 2 x 32 KBytes, 8-way set associative, 64-byte line size
L2 cache 4096 KBytes, 16-way set associative, 64-byte line size
FID/VID Control yes
FID range 6.0x - 9.0x
max VID 1.350 V
Features XD, VT

Mvh Sid

Fra : jk

Dato : 16-06-09 19:40

On Tue, 16 Jun 2009 18:54:38 +0200, "sls \(2770\)" <sls@FJERNsol.dk>
wrote:

>"jk" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i meddelelsen

>Takker.
>
>Jeg kan se at min multiplyer står til x6, skal den så rettes til x9?
>Mener det hele står til auto i bios.

Ja, prøv om bios kan det. Jeg er lidt målløs. Jeg er egentlig
amd-mand. Jeg troede, at Intel altid havde låst multiplier.

http://hwt.dk/literaturedetails.aspx?TeaserID=9068

Der står jo FID range: 6 - 9 i det du listede.

mvh

John

Fra : sls \(2770\)

Dato : 16-06-09 21:22

"jk" <johnknuhtsenSP@Mmail.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, prøv om bios kan det. Jeg er lidt målløs. Jeg er egentlig
> amd-mand. Jeg troede, at Intel altid havde låst multiplier.
>
> http://hwt.dk/literaturedetails.aspx?TeaserID=9068
>
> Der står jo FID range: 6 - 9 i det du listede.

Jeg har sat den til x9 og nu kører den 3 Ghz.
Tak for hjælpen.

Mvh Sid