Andet multimedie
bentjuul 3670
avis-spalte texture....
Fra : Karsten Jensen

Dato : 16-06-09 12:47

Hejsa,

jeg skal i InDeisgn lave en prisliste, hvor overskriften "priser" skal
være med en meget fed skrifttype fyldt ud af en texture, der ligner
avispapir/avisspalter.

Hvor finder jeg en sådan texture? Nogen der har et godt bud?

Jeg har ikke før prøvet at lægge en texture ind i en font. Kan man
gøre det i InDesign eller skal det gøres i Illustrator?

Fra : Steen

Dato : 17-06-09 13:07

> Hvor finder jeg en sådan texture? Nogen der har et godt bud?
>
> Jeg har ikke før prøvet at lægge en texture ind i en font. Kan man
> gøre det i InDesign eller skal det gøres i Illustrator?

Måske du kan bruge denne ide, som laves i PS:
http://psd.tutsplus.com/tutorials/interface-tutorials/photoshop-paper-texture-from-scratch-then-create-a-grungy-web-design-with-it/

VH
Steen

www.hups.dk
photoshop for entutiaster

Fra : Karsten Jensen

Dato : 19-06-09 08:50

On Wed, 17 Jun 2009 14:06:47 +0200, "Steen" <s@mile.dk> wrote:

>Måske du kan bruge denne ide, som laves i PS:
>http://psd.tutsplus.com/tutorials/interface-tutorials/photoshop-paper-texture-from-scratch-then-create-a-grungy-web-design-with-it/

uha, den ser lidt langhåret ud *G* - men den skal efterprøves......

Fra : Kurt Lund

Dato : 18-06-09 06:57

Karsten Jensen wrote:
> [...]
> avispapir/avisspalter.
>
> Hvor finder jeg en sådan texture? Nogen der har et godt bud?

Ved ikke lige hvor du finder sådan en texture, men jeg ville selv kreere den
med et digitalkamera og nogle aviser ...

> Jeg har ikke før prøvet at lægge en texture ind i en font. Kan man
> gøre det i InDesign eller skal det gøres i Illustrator?

Det kan du sagtens gøre i InDesign.

--
Kurt Lund

Fra : Karsten Jensen

Dato : 19-06-09 08:53

On Thu, 18 Jun 2009 07:57:17 +0200, "Kurt Lund" <lund@fabel.dk> wrote:

>Ved ikke lige hvor du finder sådan en texture, men jeg ville selv kreere den
>med et digitalkamera og nogle aviser ...

Det er ikke vigtigt, at det kan læses - det skal bare illustrere, at
der er tale om spalter. Tapetet på stedet er beklædt med gamle aviser
og det er derfor lidt "sjovt" om overskriften på plakaten kan
illustrere noget der ligner en (meget) stor fed font, der indeholder
avis'er/spalter.....

>Det kan du sagtens gøre i InDesign.

Hmmmm - har du et lille hint til hvordan man lægger textures ind i en
font i ID? Synes jeg har læst i hjælpen uden jeg kunne finde det.....

Fra : Kurt Lund

Dato : 19-06-09 16:47

Karsten Jensen wrote:
> Hmmmm - har du et lille hint til hvordan man lægger textures ind i en
> font i ID? Synes jeg har læst i hjælpen uden jeg kunne finde det.....

Du skriver en tekst, opretter konturer i tekstmenuen, hvorefter du indsætter
/(eller placer) et bitmapbillede. Det er det hele.
God fornøjelse.

--
Kurt Lund

Fra : Karsten Jensen

Dato : 21-06-09 10:04

On Fri, 19 Jun 2009 17:47:15 +0200, "Kurt Lund" <lund@fabel.dk> wrote:

>Du skriver en tekst, opretter konturer i tekstmenuen, hvorefter du indsætter
>/(eller placer) et bitmapbillede. Det er det hele.
>God fornøjelse.

Takker