Telefonnavnebog for København 1952
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 11-06-09 21:34

Mon der er en af jer som er i besiddelse af KTAS' navnebog for København
1952?

Jeg har brug for hurtigt at vide hvilket partstelefonnummer min morbror
havde:

Christensen, Henry - metalsliber - Drogdensgade 15, 4. th. - Kbh. S

--
Jørgen Grandt

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-09 19:32

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> havde:
>
> Christensen, Henry - metalsliber - Drogdensgade 15, 4. th. - Kbh. S

Sikkert for sent (x2) men jeg kan oplyse om adresse og telefonnummer i 1958.

Mvh

Thomas

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 14-06-09 21:12

T. R skrev:

> Sikkert for sent (x2) men jeg kan oplyse om adresse og telefonnummer
> i 1958.

Tak, men ja. Det er for sent til Drogdensgade, for han flyttede i 1953.
Men fortæl gerne nummeret i 1958 på adressen Glamsbjergvej 39,
Tårnby/Kastrup.

--
Jørgen Grandt

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-09 14:12

> Tak, men ja. Det er for sent til Drogdensgade, for han flyttede i 1953.
> Men fortæl gerne nummeret i 1958 på adressen Glamsbjergvej 39,
> Tårnby/Kastrup.

Ok, jeg har en anden adresse på samme person i 1958.
Der bor han Portugalsgade 7 B, København S.
Tlf: SU3307
Men det er jo tilsyneladende ikke den samme person så, trods
navnesammenfaldet.
I øvrigt har jeg ladet mig fortælle at Post & Telegrafmuseet gerne er
behjælpelig med at oplyse
hvem der har haft hvilke numre på et givent tidspunkt.
Min oplysning stammer fra Krak's vejviser fra 1958.

Mvh

Thomas

Fra : Jan Andersen

Dato : 15-06-09 15:03

> [...]
> behjælpelig med at oplyse
> hvem der har haft hvilke numre på et givent tidspunkt.
> Min oplysning stammer fra Krak's vejviser fra 1958.

Hej Thomas.

Undskyld jeg blander mig, mon du vil se efter en Thomas Østergaard
(Andersen)

På forhånd tak
Jan

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-09 19:20

"Jan Andersen" <ingenmail@nej.dk> skrev i meddelelsen

> Hej Thomas.
>
> Undskyld jeg blander mig, mon du vil se efter en Thomas Østergaard
> (Andersen)

Har du en evt. stillingsbetegnelse for ham ?
Og hed han Thomas Østergaard Andersen ? Eller brugte han bare navnet
Østergaard ?
I hvert fald er der ikke angivet nogen Thomas Østergaard i Krak's vejviser
anno 1958.
Og da der er flere sider med navnet Andersen som alle er trykt med meget små
typer, ville en stillingsbetegnelse være en stor hjælp :)

Mvh

Thomas

Fra : Finn

Dato : 15-06-09 19:34

Jeg har en K. Østergaard-Andersen Overass. Carlshøjvej 45 i Lyngby i
vejviseren i 1962

Ved ikke om det er en du kan bruge.

Mvh Finn, 4220

Fra : Jan Andersen

Dato : 16-06-09 13:06

"Finn" <fpl@post9.tele.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg har en K. Østergaard-Andersen Overass. Carlshøjvej 45 i Lyngby i
> vejviseren i 1962
>
> Ved ikke om det er en du kan bruge.
>
> Mvh Finn, 4220

Hej Finn.

Tak for forsøget, men desværre

Mvh
Jan

Fra : Jan Andersen

Dato : 16-06-09 13:05

> [...]
> Og da der er flere sider med navnet Andersen som alle er trykt med meget
> små typer, ville en stillingsbetegnelse være en stor hjælp :)

Hej Thomas.

Er ikke helt klar over om han også brugte Andersen, men han var
maskinarbejder.
Selvom det nok ikke hjælper noget så har jeg en adresse i 1948 værende
Ravnsborg Tværgade 6,5
og i 1993 Vesterbrogade 204, 2 tv, Frederiksberg C, alle adresser der i
mellem har interesse.

Mvh
Jan

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-09 19:31

> [...]
> Ravnsborg Tværgade 6,5
> og i 1993 Vesterbrogade 204, 2 tv, Frederiksberg C, alle adresser der i

Desværre findes han ikke i 1958 udgaven :(

Mvh

Thomas

Fra : Jan Andersen

Dato : 20-06-09 07:19

> Desværre findes han ikke i 1958 udgaven :(
>
> Mvh
>
> Thomas

Hej Thomas.

Tak for forsøget.

Mvh og god weekend
Jan

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 15-06-09 16:50

T. R skrev bl.a.:

> [...]
> Der bor han Portugalsgade 7 B, København S.
> Tlf: SU3307
> Men det er jo tilsyneladende ikke den samme person så, trods

Jo, det er det. På den adresse havde han sit firma. Tak 'alligevel'.

--
Jørgen Grandt

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 15-06-09 18:00

T. R skrev bl.a.:

> Ok, jeg har en anden adresse på samme person i 1958.
> Der bor han Portugalsgade 7 B, København S.
> Tlf: SU3307
> Min oplysning stammer fra Krak's vejviser fra 1958.

Er der en navneoversigt i vejviseren fra 58 ud over selve gaderegistret?

--
Jørgen Grandt

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-09 19:21

> Er der en navneoversigt i vejviseren fra 58 ud over selve gaderegistret?

Ja, der er både en navneoversigt og et gaderegister.

Mvh

Thomas

Fra : Niels Baggesen

Dato : 15-06-09 14:58

Jørgen Grandt <UnstableOn@cable.dk> wrote:

> Tak, men ja. Det er for sent til Drogdensgade, for han flyttede i 1953.
> Men fortæl gerne nummeret i 1958 på adressen Glamsbjergvej 39,
> Tårnby/Kastrup.

Rigstelefonkataloget 1951 siger SU 7429 X
Rigstelefonkataloget 1954 siger 50 36 21

/Niels

--
Niels Baggesen -- @home -- Århus -- Denmark -- niels@baggesen.net
The purpose of computing is insight, not numbers -- R W Hamming

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 15-06-09 16:51

Niels Baggesen skrev:

> Rigstelefonkataloget 1951 siger SU 7429 X
> Rigstelefonkataloget 1954 siger 50 36 21

Superb! Tak for hjælpen.

--
Jørgen Grandt