Kalundborg Asyl
Fra : M. Sørensen

Dato : 08-06-09 19:30

Er der nogen, der ved, hvor jeg kan finde adressen på Kalundborg Asyl
omkring 1910.

Mvh
Merethe Sørensen

Fra : Jørgen Ellermann Sør~

Dato : 08-06-09 22:17

Volden 12.
mvh
Jørgen

Fra : M. Sørensen

Dato : 09-06-09 08:31

Volden 12, har jeg fundet, men jeg kan ikke se, at den adresse findes i
folketællingen 1906.

mvh
Merethe Sørensen

Fra : Jørgen Ellermann Sør~

Dato : 09-06-09 08:44

Gaderne er lagt om, og jeg ved ikke noget om husnumrene i 1906, men
bygningen ligger i dag stadig, hvor den blev opført o. 1840.

Fra : M. Sørensen

Dato : 09-06-09 09:45

Jeg kan slet ikke se gaden "Volden" hed den noget andet dengang?
mvh
Merethe

Fra : Jørgen Ellermann Sør~

Dato : 09-06-09 15:00

Hej, Merete.
Jeg har ladet din forespørgsel gå videre til en, der ved mere om Kalundborgs
historie end jeg. Her er hans svar, håber, du kan bruge det.
Med venlig hilsen
Jørgen

Kære Jørgen

Jeg har fundet Asylet i Folketællingen for Kalundborg 1906 under
Lindegade (opslag 8 og 9).

Jeg har også fundet Asylet i Folketællingen 1880. Her er adressen
"matr.nr. 273 i Lindegade."

Hvis du har Kalundborgs historie bd. 3 kan du evt. selv tjekke, hvad
den siger om Volden.

Mere kan jeg desværre ikke bidrage med i skrivende stund.

Venlig hilsen
Palle

Fra : M. Sørensen

Dato : 10-06-09 08:08