Valgplakat på Øresundsvej, København S
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 07-06-09 18:28

Et lille historisk apropos til dagens valgcirkusser:

Se venligst det lille billede øverst på
http://www.grandts.dk/Temp/temptest.htm,
forstør det - og fortæl mig så hvilken politiker som er afbildet på
valgplakaten.

Ikke fordi mandens navn i sig selv er interessant (for mig), men fordi
jeg måske ad den vej kan sjusse mig frem til hvornår billedet er taget.
Altså er det fra omkring 1965 eller 1975 eller?

--
Jørgen Grandt

Fra : Svend-Erik Lindberg

Dato : 07-06-09 21:05

"Jørgen Grandt" skrev bl.a.:
> [...]
> jeg måske ad den vej kan sjusse mig frem til hvornår billedet er taget.
> Altså er det fra omkring 1965 eller 1975 eller?

Jeg synes personen har en vis lighed med Willy Brauer. Han sad i Københavns
borgerrepræsentation fra 1950 til 1962,
se http://www.leksikon.org/art.php?n=367

Hvis det er Willy Brauer, må plakaten være fra et af kommunalvalgene i denne
periode.

Mvh
Svend-Erik Lindberg

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 08-06-09 08:50

Svend-Erik Lindberg skrev:

> Jeg synes personen har en vis lighed med Willy Brauer. Han sad i
> Københavns borgerrepræsentation fra 1950 til 1962,
> se http://www.leksikon.org/art.php?n=367

Tak for linket - som desuden fortæller af Brauer var borgmester fra 1962
til 70.

> Hvis det er Willy Brauer, må plakaten være fra et af kommunalvalgene
> i denne periode.

Ja, så er billedet nok fra o. 1958-60 at dømme efter barnevognsmodellen.
Huset blev - ligesom Røde Kro Teater - jævnet med jorden i 1961, opdager
jeg på min egen webside om Øresundsvej. Ups!

--
Jørgen Grandt

Fra : Svend-Erik Lindberg

Dato : 08-06-09 09:14

"Jørgen Grandt" skrev bl.a.:>
> [...]
> Huset blev - ligesom Røde Kro Teater - jævnet med jorden i 1961, opdager
> jeg på min egen webside om Øresundsvej. Ups!

Det lyder sandsynligt.
Billedet må være taget omkring en valgdato. Der var kommunalvalg i marts
1958. Næste valg var i marts 1962.
Men det kan jo også været taget før 1958. F.eks omkring valgdatoerne i marts
1950 og 1954.

Svend-Erik

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 08-06-09 10:32

Svend-Erik Lindberg skrev bl.a.:

> Billedet må være taget omkring en valgdato. Der var kommunalvalg i
> marts 1958. Næste valg var i marts 1962.

Glimrende. Jeg vil nu datere billedet "o. 1958".

--
Jørgen Grandt