"Gør det i bleen",
Fra : Bo Warming

Dato : 06-06-09 22:00

"Gør det i bleen",
siger danske, dovne behandlere på plejehjemmene,
når de gamle ringer på personalet , for at blive fulgt på toilettet.
SÅ DØ I EGET HJEM er eneste måde at undgå institutions-helvede. Og uanset
hvor dement eller rystesyg man bliver, kan man skide og pisse, mens man
er i sin seng, hvis man i tide har trænet sig i at undgå, at noget kommer
på sengetøjet.
Hav et plastbæger på natbordet, og en plastpose som hundepose. Når stort
og småt ikke blandes, behøver man næsten ikke den molbo-indretning, som
træk og slip toilet er.
(Næste dag tømmer man evt. af i toilettet).
Eller hælder urinen i dunk eller flaske - og lort kan let gøres lugtløs,
hvis man tilsætter mel.
Selvhjulpenhed er god træning for alle gamle og har for mig ikke
betydet lugt i hjemmet eller, at noget kom på fingrene.
Begge mine forældre døde ved fald på hårdt toiletgulv og kunne have
forlænget livet, hvis ovenstående var kendt -
- Ugeskrift for Læger har optaget en artikel fra mig om denne enkle
selvhjælp, og overlægens svar om bleer, kirurgisk operation og medicin er
bedre, viser at sundhedspersonale ikke forstår, at ble er tortur.