Hvordan laver man en afslutningsside ?
Fra : Peter

Dato : 12-06-09 10:18

Hej NG!

Hvordan laver man en afslutningsside til en formular ?
Jeg forestiller mig en side hvor de valg (og øvrige data) som kunden selv
har indtastet, bliver bliver vist som "afslutning" på besøget.

hilsen
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-09 10:32

"Peter" <petit@mobil.dk> skrev
> [...]
> Jeg forestiller mig en side hvor de valg (og øvrige data) som kunden selv
> har indtastet, bliver bliver vist som "afslutning" på besøget.

Du har vel lavet formularen med action=POST...
Du kan så hente alle felter med Request.Form("DitFelt") på din "afslutning"
form...
Bjarne

Fra : Peter

Dato : 12-06-09 11:36

Hej Bjarne!

> Du har vel lavet formularen med action=POST...
> Du kan så hente alle felter med Request.Form("DitFelt") på din
> "afslutning" form...

Jeg har lavet "noget" udfra hvad jeg har "forstået" af det du har skrevet.
Når jeg skriver f.eks. Request.Form("Navn") i HTML-koden, vises
"Request.Form" på hjemmesiden. Jeg troede at det blev "gemt" inde bagved,
eller er der noget jeg har misforstået eller skrevet forkert? (Jeg er
absolut nybegynder udi "det her"!

www.morgenmusikken.dk/svar+.htm

hilsen
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-09 11:42

"Peter" <petit@mobil.dk> skrev
> [...]
> "Request.Form" på hjemmesiden. Jeg troede at det blev "gemt" inde bagved,
> eller er der noget jeg har misforstået eller skrevet forkert? (Jeg er

Du skal lave det i asp - altså <%=Request.Form("Navn")%>

Vil du gemme dine forminputs, er det en god ide, at validere input før de
gemmes...

Bjarne

Fra : Peter

Dato : 12-06-09 11:56

Hej Bjarne!

Nu har jeg rettet det til og formularen skifter også videre til slutsiden,
men formulardataene kommer ikke med "over" på siden:
www.morgenmusikken.dk/svar+.htm

Mangler der "noget" script på min formularside ?
www.morgenmusikken.dk/prove+.htm

hilsen
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-09 13:10

"Peter" <petit@mobil.dk> skrev
> [...]
> men formulardataene kommer ikke med "over" på siden:
> www.morgenmusikken.dk/svar+.htm
>
> Mangler der "noget" script på min formularside ?

Jeg kan se du har action=http://cgi.web10.dk/cgi-bin/formmail/FormMail.pl
din form.

Har ikke helt styr på det med formmail...

Hvis du kommer en side ind - altså action=svar+.asp, i stedet for
action=http://cgi.web10.dk/cgi-bin/formmail/FormMail.pl, skulle du kunne se
dine formresultater...

Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-09 13:15

"bsn" <bsnSNABELAoncableDOTdk> skrev i

> Hvis du kommer en side ind - altså action=svar+.asp, i stedet for
> action=http://cgi.web10.dk/cgi-bin/formmail/FormMail.pl, skulle du kunne
> se dine formresultater...

Hvis du altså har adgang til asp på dit webhotel...
Bjarne

Fra : Peter

Dato : 12-06-09 13:28

Hej Bjarne!

> Hvis du altså har adgang til asp på dit webhotel...

Der er ASP på webhotellet, men hvordan får jeg min side som hedder svar+.htm
"omdøbt" til svar+.asp ?

hilsen
Peter

Fra : Peter

Dato : 12-06-09 13:38

Hej igen!

Først nu ser jeg at webhotellet har ASP/.Net -Gør det nogen forskel ?

Hvordan får jeg min side som hedder svar+.htm
"omdøbt" til at hedde svar+.asp ?

hilsen
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-09 13:44

"Peter" <kontakt@morgenmusikken.dk> skrev..
> Hej Bjarne!

> Der er ASP på webhotellet, men hvordan får jeg min side som hedder
> svar+.htm "omdøbt" til svar+.asp ?

tag en kopi af filen først, så du kan komme tilbage til dit oprindelige
setup...
højreklik på filen, og vælg omdøb...og døb den svar+.asp
Bjarne

Fra : Peter

Dato : 12-06-09 14:48

Hej Bjarne!

> Hvis du kommer en side ind - altså action=svar+.asp, i stedet for
> action=http://cgi.web10.dk/cgi-bin/formmail/FormMail.pl, skulle du kunne
> se dine formresultater...

Formularen er rettet som ovenfor. www.morgenmusikken.dk/prove+.htm
Svar siden hedder: svar+.asp www.morgenmusikken.dk/svar+.asp
Svar-siden vises men er "blank". Hvad gør jeg forkert ?

hilsen
Peter

Fra : Peter

Dato : 12-06-09 14:50

Hej igen!

> Svar siden hedder: svar+.asp www.morgenmusikken.dk/svar+.asp
> Svar-siden vises men er "blank". Hvad gør jeg forkert ?

Jeg "ser" nu at siden hedder: www.morgenmusikken.dk/svar+.asp.htm

hilsen
Peter

Fra : Peter

Dato : 13-06-09 11:08

Hej NG!

Det virker stadig ikke
Jeg får lige en tanke:
Skal formularen også være lavet i .asp for at kunne sende data til min
svar+.asp (afslutningsside) som f.eks. indeholder: Request.Form("Navn")

hilsen
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-09 16:14

"Peter" <kontakt@morgenmusikken.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Skal formularen også være lavet i .asp for at kunne sende data til min
> svar+.asp (afslutningsside) som f.eks. indeholder: Request.Form("Navn")

Jeg kan se du mangler at afslutte en af aspkoderne...
Fejlkode

Active Server Pages error 'ASP 0116'

Missing close of script delimiter

/svar+.asp, line 167

The Script block lacks the close of script tag (%>).

Et sted på siden, ser din kode sådan ud <%=Request.Form("Navn")
Hvor den skal se sådan ud <%=Request.Form("Navn")%>
Bjarne

Fra : Peter

Dato : 13-06-09 18:11

Hej Bjarne!

Jeg er stadig i tvivl om nogle ting

> [...]
>
> Missing close of script delimiter
> /svar+.asp, line 167
> The Script block lacks the close of script tag (%>).

Med dette scrip modtog jeg formulardata i en e-mail:
<form method="post"
action="http://cgi.web10.dk/cgi-bin/formmail/FormMail.pl" onsubmit="return
validering(this);">

derefter foreslog du en ændring: <form method="post"
action="http://www.morgenmusikken.dk/svar+.asp" onsubmit="return
validering(this);"> for at få mine formulardata over på afslutningssiden.

Jeg har et problem. Hvordan skal scriptet lyde når jeg gerne vil både have
en mail + sende formulardata "over" til afslutningssiden ?

Hvad skal denne linie så bruges til: <input type="hidden"
name="redirect"value="http://www.morgenmusikken.dk/svar+.asp">

Er der nogle af de ovennævnte scripts som også skal have/mangler: <% og %>

hilsen
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-09 19:03

> [...]
>
> Jeg har et problem. Hvordan skal scriptet lyde når jeg gerne vil både have
> en mail + sende formulardata "over" til afslutningssiden ?

Som jeg skrev tidligere ved jeg ikke rigtig noget om formmail...

På siden svar+.asp, kan du sikkert indsætte den kode som sender formmailen.
Koden indsættes efter den nuværende kode på siden.

> Hvad skal denne linie så bruges til: <input type="hidden"
> name="redirect"value="http://www.morgenmusikken.dk/svar+.asp">

Jeg kan se det er et gemt felt, men ikke lige hvad det skal bruges til...

Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-09 19:07

> Hej Bjarne!
>
> Jeg er stadig i tvivl om nogle ting...

Vil du kode asp, vil jeg foreslå at du gennemgår asp tutorial...
http://www.html.dk/default.asp
Og hvis du ikke kender html, så også html tutoral på samme websted...
Bjarne

Fra : Leif Neland

Dato : 12-06-09 12:49

Peter wrote:

> www.morgenmusikken.dk/svar+.htm

Jeg ville se om jeg kunne hjælpe, men jeg kunne overhovedet ikke bruge
formularen.

Nogen har sat noget javascript ind, der gør at jeg ikke kan klikke på et
felt for at skrive:
<script type="text/javascript">
<!--
document.oncontextmenu = function(){return false}
if(document.layers) {
window.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
window.onmousedown = function(e){
if(e.target==document)return false;
}
}
else {
document.onmousedown = function(){return false}
}
// -->
</script>

Det er nok noget kopibeskyttelseshalløj, men så er der jo heldigvis andre
musikere på Fyn, jeg kan bruge den dag jeg for brug for et hornorkester,
som ikke anklager mig for at være en tyv.

Leif

Fra : Peter

Dato : 12-06-09 13:17

Hej Leif

> Jeg ville se om jeg kunne hjælpe, men jeg kunne overhovedet ikke bruge
> formularen.

Det undrer mig meget. Formularen skulle da gerne virke.

> [...]
> }
> else {
> document.onmousedown = function(){return false}

Hvis jeg højreklikker på siden kan jeg da vælge "vis kilde" og se hele
HTML-koden.
Det undrer mig at du kan finde ovennævnte script. Jeg har kigget efter men
kan ikke se det.

> Det er nok noget kopibeskyttelseshalløj, men så er der jo heldigvis andre
> musikere på Fyn, jeg kan bruge den dag jeg for brug for et hornorkester,
> som ikke anklager mig for at være en tyv.

Rolig nu. Der må være gået et eller andet galt. Jeg synes godt nok det er
voldsomt personlig udfald du kommer med. Vi har da ikke tidligere talt
sammen og jeg hverken kan eller vil bedømme mine medmenneskers egenskaber
uden at have mødt dem, derfor har jeg ikke på noget tidspunkt vurderet dig
til at være tyv. M.h.t. andre musikere på Fyn, står det dig selvfølgelig
helt frit hvad du ønsker at vælge "engang".
Jeg håber, på trods af vi åbenbart et kommet skævt ind på hinanden,
alligevel vi komme ned et godt råd udi "ASP-junglen".

hilsen
Peter

Fra : Leif Neland

Dato : 14-06-09 15:25

Peter skrev:
> Hej Leif

> Det undrer mig meget. Formularen skulle da gerne virke.

Dette "spiser" alle klik.
Det gør at man ikke kan klikke i det felt, man vil skrive i.
Man kan godt nok tab'e rundt, men hvor mange kender til det, endsige
bruger det? Jeg prøver konstant at lære mine kolleger det, men de fleste
insisterer på at flytte hånden fra tastaturet til musen hver gang man
skal til næste felt.

Det er på http://www.morgenmusikken.dk/o.htm

> Rolig nu. Der må være gået et eller andet galt. Jeg synes godt nok det er
> voldsomt personlig udfald du kommer med.

Så lad være med at tage det personligt.
De, der lægger den slags "kopibeskyttelse" ind, tror dels at folk vil
stjæle, dels at deres sider har noget, der er værd at stjæle.

Det går oftes ud over webmasteren i stedet.

I dette tilfælde kan jeg overhovedet ikke udfylde formularen, og finder
derfor en anden leverandør.

Hvis jeg nu ville kopiere sanglisten for at sende den til en
medarrangør, så vi kunne blive enige om sange, og jeg blev forhindret i
det, ville jeg enten bruge energi på at gøre det alligevel (I dette
tilfælde ville jeg bare slå javascript fra, så din datocheck heller ikke
virker), eller finde en anden leverandør.

Leif

Fra : Peter

Dato : 14-06-09 17:16

Kære Hr. Leif!

> [...]
> insisterer på at flytte hånden fra tastaturet til musen hver gang man skal

Så kan jeg bedre forstå at vi taler forbi hinanden. Det er ikke den samme
side vi taler om.
Her i nyhedgr. er der kun tale om "en arbejdskopi" som hedder:
www.morgenmusikken.dk/formular+

Den side der er tale om er stadig: www.morgenmusikken.dk/formular+

> [...]
> bare slå javascript fra, så din datocheck heller ikke virker), eller finde

Ja! Du har stadig travlt med at komme med personlig kritik. Konstruktiv
hjælp ville klart være bedre.
Det dig selvfølgelig helt frit hvad du ønsker at vælge andre musikere
"engang" og så behøver du ikke at "blive enige" med en evt. medarrangør om
hvad der skal synges, fordi vores kollegaer ikke giver dig mulighed for at
vælge. Så enkelt er det

Udfra dine ytringer i disse emails, mener jeg at jeg allerede kender "dig"
temmelig godt nu. Desværre

hilsen
Peter

Fra : Peter