Excel: sætte * før og efter tal fra anden ~
Fra : jones_net

Dato : 12-06-09 00:23

Hejsa

I et regneark indsætter jeg værdier i kolonne A, og i kolonne B vil
jeg gerne have samme værdier stående - men med en * foran og bagefter
værdien.

Eks:
Celle A1: 1234
Celle B1: *1234*

Kolonne B skal laves automatisk af Excel.

For den nysgerrige: Kolonne A er scannede serienumre, som bliver
skjult under montage. Kolonne B er serienumrene skrevet med
stregkodefont, men for at de kan scannes igen, skal der en * foran og
bagved nummeret.

Jeg ved godt, at der findes et lille add-on til Excel, som hedder
"insert text", men jeg vil nu helst undgå at skulle købe software til
denne umiddelbart ganske simple operation...

/J

Fra : Helge

Dato : 12-06-09 14:35

Hej J, ved ikke lige, hvad du mener med at kolonne B skal laves automatisk,
men kan følgende bruges?: i B1 skriver du ="*"&A1&"*"

Formlen kopieres ned til alle de rækker du skal bruge.

Mvh. Helge

Fra : Joergen Bondesen

Dato : 12-06-09 15:11

Hej Jones