FCKEditor image upload problem
Fra : Thomas Møller Nexø

Dato : 08-06-09 19:21

Hej.

Jeg har lidt problemer med at benytte
upload/filhåndterings-funktionen i FCKEditor.
Jeg har hentet den seneste version + ASP.NET dll komponenten fra
nettet og har placeret mappen fckeditor i roden af mit website.

Jeg tilgår editoren fra sider, der er placeret i en mappe i roden
af websitet, men denne mappe er samtidig også en selvstændig
ASP.NET applikation.

Der er ikke umiddelbart problemer med at loade editoren og jeg
kan skrive tekst i den og gemme i en database.

Jeg har lavet en reference til FredCK.FCKeditorV2.dll fra
admin-mappens web applikation i bin directory.

I min page_load metoder har jeg:
this.FCKeditor1.Height = 500;
this.FCKeditor1.ImageBrowserURL = "/Blog/BlogPictures/";

Dette virker med hensyn til størrelsen af boksen.

Når jeg forsøger at browse efter billeder, åbnes 'ressource
browser', men så fremkommer følgende fejl:

'The server didn't reply with a proper XML data. Please check
your configuration.'

Jeg er en smule kørt fast lige nu.
Har prøvet at lave ændriner i de forskellige .js filer osv., men
dette er 'kørt tilbage' med en ny installation af FCKEditor,
sådan at det meste nu igen er default.

Nogen hints til hvad der kan være galt?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-09 16:02

mon ikke det er et ASP.NET spørgsmål?

--
Anders Mikkelsen
www.designagroup.dk

Fra : Thomas Møller Nexø

Dato : 09-06-09 19:45

Anders Mikkelsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> mon ikke det er et ASP.NET spørgsmål?

Jo, det kan du egentlig godt have ret i Anders.
Jeg oprettede det her fordi jeg håbede det var lidt mere generelt.
Måske var der folk med .asp-erfaring, der havde erfaringer med det,
men du har da ret og jeg vil springe over i .NET gruppen og oprette
spørgsmålet der

----
Med venlig hilsen,

Thomas Møller Nexø