Ændre på et JavaScript ?
Fra : Peter

Dato : 09-06-09 23:49

Hej NG!

Jeg har et script (lavet af Stig Johansen). Jeg har "opdaget" en mangel ved
scriptet.
Problemet er at scriptet ikke kommer med nedenstående "alert", når man laver
en musik-bestilling kl. 00.30 om at spille kl. 6.00 samme dato (døgn). Kan
det også laves ?

hilsen
Peter

var lovligetider = new Array
(-1,600,630,700,730,800,830,900,930,1000,-1,1200,1230,1300,1330,1400,1430,1500,-1,1700,1730,1800,1830,1900,1930,2000);

var tid = lovligetider [klokkeslet.selectedIndex] ;
mydate.setHours((tid - tid % 100)/100);
mydate.setMinutes(tid % 100);

if (((mydate.getTime() - keeptoday.getTime())/ 86400000 ) < 1 ) {
alert('Bestilling (via formularen) er ikke mulig "så tæt på"
spilletidspunktet. \r\nRing derfor tlf. 26 46 46 90 og få lavet en aftale.
Vi hjælper gerne!');
return false;
}

Fra : Stig Johansen

Dato : 10-06-09 05:35

Peter wrote:

> Problemet er at scriptet ikke kommer med nedenstående "alert", når man
> laver en musik-bestilling kl. 00.30 om at spille kl. 6.00 samme dato
> (døgn). Kan det også laves ?

Problemet lige nu er, at scriptet slet ikke kaldes.
Du har ikke noget funktionskald i din onsumbit, fra din source:
<form method="POST" action="_vti_bin/shtml.dll/formular+.htm" onsubmit=""
webbot-action="--WEBBOT-SELF--">

Når valideringsrutinen ikke bliver kaldt, kan du bestille hvad som helst.

Stig Johansen

Fra : Peter

Dato : 10-06-09 13:18

Hej Stig!

> [...]
> webbot-action="--WEBBOT-SELF--">
>
> Når valideringsrutinen ikke bliver kaldt, kan du bestille hvad som helst.

1) Jeg har nu fundet en kopi af en tidligere version af formularen. Gør det
det bedre igen?

<!--webbot BOT="GeneratedScript" endspan -->&nbsp;<form method="POST"
action="--WEBBOT-SELF--"
onsubmit="location.href='_derived/nortbots.htm';return false;"
language="JavaScript" webbot-onSubmit="return
FrontPage_Form1_Validator(this)">

2) Et andet spørgsmål: Er scripterne linie 90 - 97 og 137 - 141 ikke "blevet
overflødige" efter at scriptet på linie 126 - 135 er "kommet på" senere?

3) Da jeg helst fremover vil undgå at bruge FP og slette nedenstående kode,
kan du så fortælle mig hvad jeg skal "sætte" i stedet for og alligevel få
formularen til at virke. 3a) HTML-kode som afsender formulardata til min
e-mail. 3b) HTML-kode som sender formulardata til siden: svar.htm som kunden
får efterfølgende med indtastede oplysninger.
4) Hvad er: input type "hidden" og hvad er: endspan i-checksum? - På
forhånd. Tak! hilsen Peter

<form method="POST" action="_vti_bin/shtml.dll/formular+.htm"
onsubmit="return FrontPage_Form1_Validator(this)" language="JavaScript"
webbot-action="--WEBBOT-SELF--">
<!--webbot bot="SaveResults" s-email-format="TEXT/PRE"
s-email-address="xxxxxx@morgenmusikken.dk" b-email-label-fields="TRUE"
b-email-subject-from-field="FALSE" s-email-subject="Formular"
s-builtin-fields u-confirmation-url="svar.htm" startspan --><input
TYPE="hidden" NAME="VTI-GROUP" VALUE="0"><!--webbot bot="SaveResults"
endspan i-checksum="43374" -->

Fra : Peter

Dato : 10-06-09 13:37

Hej igen!

Jeg har lige "oprettet" en ny formularskabelon i FP for at "se" hvilke koder
programmet selv "sætter ind" på siden. Det er altså "noget af " den
nedenstående kode som skal slettet/erstattes og derefter skal lave en ny
formular på en ny "blank" side UDEN FrontPage.

hilsen
Peter

<head>
<title>Ny side</title>
</head>
<form method="POST" action="--WEBBOT-SELF--">
<!--webbot bot="SaveResults" u-file="file:///C:/Documents and
Settings/Peter/Dokumenter/Min hjemmeside/_private/form_results.csv"
s-format="TEXT/CSV" s-label-fields="TRUE" --><p>
<input type="submit" value="Send" name="B1"></p>
</form>

Fra : Stig Johansen

Dato : 11-06-09 05:29

Peter wrote:

> 1) Jeg har nu fundet en kopi af en tidligere version af formularen. Gør
> det det bedre igen?

Har du selv test om det virker nu ?
Det er lidt besværligt at stille uret frem og tilbage for at teste, så det
har jeg ikke gjort.

> 2) Et andet spørgsmål: Er scripterne linie 90 - 97 og 137 - 141 ikke
> "blevet overflødige" efter at scriptet på linie 126 - 135 er "kommet på"
> senere?

Det er muligt at noget af det er overflødigt, men du har bedt om nogle
kontroller lidt tidligere, så nogle ting 'ligger dobbelt'.

Den slags ting sker når man lægger lidt på ad gangen i stedet for at starte
med en 'færdig plan'.

Vores linienumre er muligvis ikke det samme, så jeg tør ikke sige 100% hvad
der er overflødigt hvor.

> [...]
> siden: svar.htm som kunden får efterfølgende med indtastede oplysninger.
> 4) Hvad er: input type "hidden" og hvad er: endspan i-checksum? - På

Jeg kender ikke FP, men overordnet er din funktionalitet mellem klienten og
Frontpage Extensions, der ligger på serveren.

Alle de der 'mærkelige' ting bliver brugt til at generere dine mails via
Frontpage Extensions.

Hvis du vil af med Frontpage skal du starte med at finde noget serverside
scripting, hvor du kan sende mails fra.

Måske har dit webhotel en eller anden afart af Formmail, der kan bruges.

Du kan ikke lave mails med HTML alene, som Birger vistnok tidligere har
svaret.

Stig Johansen

Fra : Peter

Dato : 11-06-09 16:05

Hej Stig!

> Måske har dit webhotel en eller anden afart af Formmail, der kan bruges.

Jeg har fundet ud af at webhotellet har FormMail på serveren.
Jeg har placeret dette script i formularen.

Den gode nyhed er at jeg kan afsende formularen og også modtager en mail.
Den dårlige nyhed er at 1) JavaScriptet ikke længere validerer felterne og
2) at formulardataene desværre ikke vises på svar.htm som tidligere.
(Kundens slutside)

Har du et "bud" på hvordan ovennævnte problemer kan løses?

Siden hedder nu: www.morgenmusikken.dk/prove+.htm

hilsen
Peter

Fra : Peter

Dato : 11-06-09 16:35

Hej igen!

Nu har jeg fået scriptet til at validere nogle af felterne (Hvad skal vi
spille til - Klokkeslettet)
Derefter validerer scriptet ikke flere felter og "tillader" at formularen
bliver afsendt

Fra : Stig Johansen

Dato : 11-06-09 19:12

"Peter" <petit@mobil.dk> wrote in message

> [...]
> spille til - Klokkeslettet)
> Derefter validerer scriptet ikke flere felter og "tillader" at formularen

Jeg bruger Firefox med nogle plugins til den slags, og det vil jeg egentlig
foreeslå at du også gør.

Når jeg afprøver din form får jeg et lille rødt udråbstegn oppe i højre
hjørne.

Ved klik på den kommer javascript fejlen frem i error console:
theForm is not defined, og linie 146.

Klikker man på den, åbnes et vindue med kilden, og koden hvr fejlem opstår
er markeret.

Linie 146 er:
if ((theForm.Vi_skal_spille_for.value.length < 7))
theForm er en parameter, der tidligere blev overført til
valideringsfunktionen, men nu er den tom:
Linie 34:
function validering()ret den til:function validering(theForm)
Endvidere skal den kaldes med formen som parameter, så i din <form> linie
skal du rette onsubmit til:
onsubmit="return validering(this);"
this er referencen til selve formen, som benyttes i valideringsrutinen.

--
Med venlig hilsen/Best regards
Stig Johansen

Fra : Peter

Dato : 11-06-09 20:44

Hej Stig!

Nu fungerer valideringen på ny. Tak for det!

Formulardata vises desværre ikke på www.morgenmusikken.dk/svar.htm som det
gjorde tidligere.
Jeg kan se at det er "noget" fra FP-skabelonen der får det til at virke. På
nettet har jeg søgt på ordet:
ConfirmationField som står i koden og ser at det udelukkende nævnes i
forbindelse med FrontPage-programmet.

Hvordan får jeg formulardata "over på" www.morgenmusikken.dk/svar.htm ved
"almindelige" HTML-koder uden FrontPage ?

hilsen
Peter

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 11-06-09 23:42

Ikke muligt.

Regards Jens Peter Karlsen

Fra : Peter

Dato : 11-06-09 23:57

Hej Jens Peter!

Det skal ikke "forståes" således at jeg "forventer" at mine formulardata
skal overføres til den nuværende svar.htm- side, men "opbygge" en ny side
til formålet - kodet i "almindelig" HTML-sprog uden FP!

hilsen
Peter

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 12-06-09 12:03

Som sagt ikke muligt. Du skal over i serverside programmering.

Regards Jens Peter Karlsen

Fra : Peter

Dato : 12-06-09 12:06

Tak!