Afspil wav ved javascript
Fra : Leif Neland

Dato : 08-06-09 14:06

Jeg vil gerne starte en afspilning af en wav med javascript.

Denne funktion skulle starte afspilningen, men der sker ikke noget.
En alert efter obj.Play() viser at obj.Play bliver kaldt.
AUTOSTART=true afspiller og viser at lyden findes.
HIDDEN=no viser playeren, og viser at der ikke sker noget, når obj.Play
kaldes.

function playMusic(nm) {
obj = document.embeds[nm];
if(obj.Play) {obj.Play()};
return true; }
</script>

<input type=button value="ding" onclick='playMusic("chimes")'>
<EMBED name="chimes" SRC="/chimes.wav" AUTOSTART=true LOOP=false
HIDDEN="no"></EMBED>

Funktionen skal køre på intranet, og kun i firefox, så det er ikke noget
problem at skulle installere div plugins.

Leif

Fra : Birger Sørensen

Dato : 08-06-09 15:13

Leif Neland kom med denne ide:
> [...]
>
> Funktionen skal køre på intranet, og kun i firefox, så det er ikke noget
> problem at skulle installere div plugins.

Der er vist en anden tråd i gang med en diskussion, du måske kunne have
fornøjelse af.
Der er det slået fast, at <embed> ikke er HTML.
Ellers vil en validering af siden, sikkert fortælle dig det.
Hvorfor tror du FF forstår <embed> ?

<object> er det brugbare - se evt. hos guruen
http://kimludvigsen.dk/tips-internet-websnedker-multimedia.php#wmv

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-06-09 18:18

Birger Sørensen skrev:

> Der er det slået fast, at <embed> ikke er HTML.
> Ellers vil en validering af siden, sikkert fortælle dig det.
> Hvorfor tror du FF forstår <embed> ?

Det gør Firefox af historiske grunde. Inden der kom
standarder for den slags, benyttede Microsoft og Netscape
hver sine koder til inkludering af multimedia. Microsoft
benyttede tags som <object> og <bgsound>, mens Netscape
benyttede <embed>. I dag er <object> blevet standarden for
multimedia, men Mozilla-baserede browsere understøtter
stadig <embed>, mens Microsofts browsere stadig understøtter
<bgsound>.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Omfattende Ubuntu-guide for begyndere: