download link / højreklik kode??
Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-06-09 22:24

Hej

http://www.oswd.org/design/preview/id/3698

Se dovnload knappen. Et klik og den åbner en dialogboks. Det er fordi det er
en zip fil, men hvordan kan man gøre det samme med en mp3 fil?

Jeg kal lave en side, hvor man kan afspille OG downloade mp3filer, og
sidstnævnte gerne uden at man skal højreklikke og vælge gem som.

Altså har jeg bruge for noget kode som kan gemme en fil direkte eller lave
et automatisk højreklik

Hvad er det nemmeste?

Jeg har lige lidt forstand på alle løsninger da jeg kun kener html...

Claus

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-06-09 23:11

Claus Tersgov skrev:

> Jeg kal lave en side, hvor man kan afspille OG downloade mp3filer, og
> sidstnævnte gerne uden at man skal højreklikke og vælge gem som.

Du startede faktisk i en mere rigtig gruppe. Du skal nemlig
bruge noget serverside-script, der kan starte en download i
stedet for en afspilning. Spørg i serverside.php eller
serverside.asp alt efter, hvad du har adgang til på serveren.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Omfattende Ubuntu-guide for begyndere: