fejl i HV menu
Fra : Kurt G

Dato : 01-06-09 22:38

Hej.

Jeg er ved at kikke på HV-menu (http://www.burmees.nl/menu/).
Når jeg i Frontpage2003 trykker på 'Eksempel', kommer der en fejlkode:

Der opstod en fejl i scriptet på denne side.
Linje: 1
Tegn: 1
Fejl: Tegnet er ugyldigt

Den samme fejl fås for de to andre file:
Menu.js og menu132_compact.js

Linje 1 er således for de tre filer:
Menu_Var.js: /*********************************************************
Menu.js: (tom linie)
menu132_compact.js:/*(c) Ger (+ en utrolig lang fortsættelse)

Hvad brokker den sig egentlig over?

Mvh Kurt (novice i js)

Fra : Rune Jensen

Dato : 01-06-09 22:58

Kurt G skrev:
> [...]
> Når jeg i Frontpage2003 trykker på 'Eksempel', kommer der en fejlkode:
>
> Der opstod en fejl i scriptet på denne side.

Bare af nysgerrighed:

Er det nogle scripts, du har tænkt dig at bruge, eller vil du bare
analysere dem (kunne jeg godt bruge tid på før i tiden)?

Fordi... siden, du henviser til er i iframe, og er bygget på 4-5 af
slagsen, og det er en lidt gammeldags "byggeform". Hvis du har tænkt sig
at lede efter popupscripts eller menuscripts, så synes jeg ikke, det ser
ud som det rigtige sted, koden er forældet, forfatteren har tydeligvis
ikke sin hjemmeside mere eller holder den ikke ved lige, og desuden er
menuen så vidt jeg kan se i ren javascript, som kan give problemer med
søgemaskiner.

Nu googlede jeg tilfældigvis efter en accessible menu i går - accessible
for at man kan bruge menuen med tasterne, bl.a.. Prøv at kigge på den,
se om det giver mening:

http://blakehaswell.com/lab/dropdown/deux/

....hvis det alltså er en menu, du leder efter, forstås ;)

MVH
Rune Jensen

Fra : Kurt G

Dato : 02-06-09 21:35

"Rune Jensen" <runeofdenmark@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> om det giver mening:
>
> http://blakehaswell.com/lab/dropdown/deux/
>
> ...hvis det alltså er en menu, du leder efter, forstås ;)

Ja, egentlig er jeg på jagt efter en lodret menu, som skal kunne foldes ud
med undermenuer i mindst 2 niveauer og hvor det er simpelt at udvide/ændre
menupunkterne.

Jeg har kikket på din henvisning uden at falde for den, selv om det med at
kunne bruge tastaturet tiltaler mig.
I mellemtiden har jeg også kikket på en af Jørgen Farums mange menuer fra en
af hans bøger:
http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/figur16-21.html

Den har jeg prøvet at kopiere og tilrette lidt til lodret og med flere
punkter, men der opstår der andre problemer, se næste indlæg!

Mvh Kurt