En folkeskolelærer
Fra : Per Rønne

Dato : 01-06-09 14:05

På:

<http://jp.dk/opinion/pittelkow/article1710491.ece>

har jeg klippet denne debat:

Julie Sørensen, Holstebro | Skrevet: 1. jun 09 kl. 13:57

Glimrende Ralf ! Jeg har som skolelærer oplevet, at mange tosprogede
børns ordforråd er himmelråbende sølle. Eksempel: I min 6.klasse vidste
kun én ud af 9 arabisk/tyrkiske børn, hvad en gravko var. Kun 2 af dem
kendte til julekalender-tv, og ingen af dem vidste, hvad henrykt
betød... Det var alle de etnisk danske børn klar over. Det er afgørende,
at alle børn går i vuggestue/dansk dagpleje, børnehave, skole med
dansktalende lærere og SFO.

Abdul-Aziz Karim, Brabrand | Skrevet: 1. jun 09 kl. 14:00

Kære Julie. Typisk hets mod muslimer. Du viser ingen respekt og kender
ingen om profeten.

jacob kristensen, aalborg | Skrevet: 1. jun 09 kl. 14:04

Abdul-Aziz Karimjulie er på ingen måde racist når hun beklager sig over
at mange etniske børn ikke behersker dansk.Du viser netop problemet når
du siger at man er racist hvis man nævner deres sprogproblemer.

==

Ja, de sidste indlæg ville nok få enhver dansklærer til at få den røde
og »henrykt«.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : eyvind@eyvind.dk

Dato : 01-06-09 11:08

(Per Rønne) wrote:
> [...]
> har jeg klippet denne debat:

> Ja, de sidste indlæg ville nok få enhver dansklærer til at få den røde

Abdul-Aziz er et fjols! Big time!!!

Jeg testede min bonusdatter (3.kl) der har været i DK i næsten 2 år
nu.
Hun snakker perfekt dansk - ingen kan høre at hun er udlænding.
kendte hun.
Blev tilskyndet til at være endnu mere obs. på hendes sprogindlæring!

Mvh. Eyvind

Fra : Per Rønne

Dato : 02-06-09 04:35

<eyvind@eyvind.dk> wrote:

> [...]
> nu.
> Hun snakker perfekt dansk - ingen kan høre at hun er udlænding.

3. klasse ≠ 6. klasse, og så vokser hun jo i dag op i en dansk, kulturel
sammenhæng. Det giver nok en forskel.

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-09 19:31

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> ==
>
> Ja, de sidste indlæg ville nok få enhver dansklærer til at få den røde

Man kunne sagtens finde ord som de danske børn heller ikke kender til.
Men at det at påvise dette skulle være en hetz, kan jeg ikke indse. Det
er for langt ude, eller som jeg plejer at sige: Du er racist hvis du
behandler muslimer som alle andre mennesker. Det samme gælder i øvrigt
for jøder.

Fra : Kim2000

Dato : 01-06-09 20:04

"Arne H. Wilstrup" <ahw> skrev i en meddelelse
> [...]
> langt ude, eller som jeg plejer at sige: Du er racist hvis du behandler
> muslimer som alle andre mennesker. Det samme gælder i øvrigt for jøder.

Rene ord for pengene, jeg har altid haft dig mistænkt for at være
antisemitist, nu fortæller du det endda selv.

Fra : eyvind@eyvind.dk

Dato : 02-06-09 14:36

On 1 Jun., 20:31, "Arne H. Wilstrup" <ahw> wrote:

> ... eller som jeg plejer at sige: Du er racist hvis du
> behandler muslimer som alle andre mennesker.

Nu kommer jeg i tvivl; er det en skrivefejl eller skal det
forstås som det er skrevet?

Mvh. Eyvind

Fra : Per Rønne

Dato : 03-06-09 06:24

<eyvind@eyvind.dk> wrote:

> Nu kommer jeg i tvivl; er det en skrivefejl eller skal det
> forstås som det er skrevet?

Jeg tror nu nok at Arne mener, at muslimer skal behandles /som alle
andre mennesker/, altså ingen særbehandling ?

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-09 08:18

> Jeg tror nu nok at Arne mener, at muslimer skal behandles /som alle
> andre mennesker/, altså ingen særbehandling ?

præcis - jeg mener ikke at nogen skal have særbehandling alene fordi de
er muslimer, kristne, jøder etc. Jeg synes ellers det fremgik klart af
hele teksten hvad jeg mener her. Men der er nok nogen der har lidt svært
ved at læse indenad.
Tak fordi du præciserede mit indlæg, Per.

Fra : Per Rønne

Dato : 03-06-09 14:06

Arne H. Wilstrup <ahw> wrote:

> [...]
> ved at læse indenad.
> Tak fordi du præciserede mit indlæg, Per.

Og i den holdning du her giver udtryk for tror jeg grundlæggende at vi
er enige om.

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-09 20:30

> Og i den holdning du her giver udtryk for tror jeg grundlæggende at vi
> er enige om.

javist! Jeg har nu altid haft den holdning, men jeg er imod dæmonisering
af nogen religiøse grupper.

Fra : Kim2000

Dato : 03-06-09 20:45

> [...]
> teksten hvad jeg mener her. Men der er nok nogen der har lidt svært ved at

Læse indenad???? Du skriver det direkte modsatte af hvad du åbenbart mener
og så brokker du dig over vi ikke forstår dine holdninger??? I guder dog....

Fra : eyvind@eyvind.dk

Dato : 03-06-09 14:00

On 3 Jun., 09:17, "Arne H. Wilstrup" <ahw> wrote:

> [...]
> ved at læse indenad.
> Tak fordi du præciserede mit indlæg, Per.

Jamen, kære Arne, så har du jo glemt et "IKKE" ikk'?

Du skulle have skrevet: " ... eller som jeg plejer at sige: Du er
racist hvis
du [IKKE] behandler muslimer som alle andre mennesker."

Capice! (brokkerøv )

Mvh Eyvind

PS:
Også min mening, men åbenbart ikke "de politisk korrekte"

Fra : eyvind@eyvind.dk

Dato : 03-06-09 14:07

On 3 Jun., 21:29, "Arne H. Wilstrup" <ahw> wrote:

> javist! Jeg har nu altid haft den holdning, men jeg er imod dæmonisering
> af nogen religiøse grupper.-

Er det OK at dæmonisere Moon bevægelsen?
Scientology?
Peoples Temple's Agricultural Mission?
(Der begik kollektivt selvmord(myrdet?) i Jonestown 1978)
osv.

Mvh Eyvind

Fra : Per Rønne

Dato : 04-06-09 05:33

<eyvind@eyvind.dk> wrote:

> Er det OK at dæmonisere Moon bevægelsen?
> Scientology?
> Peoples Temple's Agricultural Mission?
> (Der begik kollektivt selvmord(myrdet?) i Jonestown 1978)
> osv.

Og så skal man nok skelne mellem traditionel islam, som tit har udviklet
sig væk fra Muhamed, og det islam som Muhamed og de første kaliffer
definerede, og som lige så meget er politik, økonomi og jura som det er
religion.

Kristenhedens embeder som kejser og pave er således i islam forenet i
kalif-embedet, men heldigvis er de fleste af nutidens muslimer ikke så
tro mod rødderne som eksempelvis taleban er det.

Det er »de nye i troen«, dem der konverterer til islam, nok mere
tilbøjelige til. Mig bekendt er de da også overrepræsenterede blandt de
islamiske terrorister.

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-09 07:22

> [...]

Jeg har svaret som jeg har gjort - og jeg har ikke flere kommentarer til
dette i denne debat.

> [...]
>
> Det er »de nye i troen«, dem der konverterer til islam, nok mere
> tilbøjelige til. Mig bekendt er de da også overrepræsenterede blandt

Jeg har svaret som jeg har gjort og har ingen yderligere kommentarer til
dette i denne debat. Hvad jeg skrev, det skrev jeg.

Fra : eyvind@eyvind.dk

Dato : 04-06-09 11:54

Jeg skrev:
> [...]

AHW svarede:
> Jeg har svaret som jeg har gjort og har ingen yderligere
> kommentarer til dette i denne debat.
> Hvad jeg skrev, det skrev jeg.

ERGO;
(Fanfare)