Hente alle emner og sorter under hinanden ~
Fra : Ukendt

Dato : 27-05-09 11:53

Hej NG

Jeg er i gang med et CM system, og skal sortere elementerne i min menu.

Først henter jeg alle hovedpunkter

- Hovedpunkt 1
- Hovedpunkt 2

MEN, så kommer problemerne

så vil jeg gerne have den til at hente punkterne under dem fra tabellen
undermenu1 og undermenu2

- Hovedpunkt 1
- Underpunkt 1
- Underunderpunkt 1
- Underunderpunkt 2
- Underpunkt 2
- Underunderpunkt 3
- Underunderpunkt 4
- Hovedpunkt 2

I databasen har jeg tænkt mig at gøre det sådan:
alle hovedpunkter er i databasen mainmenu
og de får et id hver.
Så skal der så hentes fra undermenu1 hvor dens 'head'=mainmenus id
og det samme med undermenu2 hvor den skal passe med undermenu1.

Har prøvet med noget FULL JOIN og LEFT JOIN, men virker ikke rigtig.

Håber en eller anden kan hjælpe
Mvh Anders

--
Anders Mikkelsen
www.designagroup.dk

Fra : Per Rasmussen

Dato : 31-05-09 23:15

Anders Mikkelsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> og det samme med undermenu2 hvor den skal passe med undermenu1.
>
> Har prøvet med noget FULL JOIN og LEFT JOIN, men virker ikke rigtig.

Kan du ikke komme med lidt kode som vi kan se på, men umiddelbart vil jeg
tro at du skal bruge SORT by

PerR

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-09 16:05

Jeg har ikke rigtig noget kode, men jeg skal først udskriv overskrifterne
med et loop:

' SQL forespørgsel
strSQL = "Select * from personer where head ='0'"
' Udfør forespørgsel (rs indeholder nu resultatet)
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

' Gennemløb Recordset (rs) med en løkke
Do

' Udskriv værdien af kolonnen Fornavn
Response.Write rs("Fornavn") & "<br>"

' Gå til næste Record i rs
rs.MoveNext

' Fortsæt indtil rs er gennemløbet (EOF = End Of File)
Loop While Not rs.EOF

head betyder hvor den skal ligge, og head er så 0 for at få hovedpunkterne.

Så har jeg så tænkt mig noget med at lave et loop indeni hvor head =
rs("id"), men så skriver den, at det kan man ikke.. et elelr andet med "End
scroll"..

Håber det kan forståes her 9 dage efter:D

--
Anders Mikkelsen
www.designagroup.dk