Ottrup sogn - hva' er nu det?
Fra : wx

Dato : 24-05-09 14:29

Mette Kirstine Christensen døde 15.11.1924 i Funder Sogn, Hids Herred,
Viborg Amt, notatet i kirkebogen ses på opslag 119 på arkivalieronline.
I notatet er nævnt at hun er født 31.12.1856 i "Ottrup Sogn" - men dette
sogn findes (vist) ikke idag. Der er ikke tale om Otterup Sogn eller andre
nuværende sogne med O som første bogstav.
Jeg vil være glad for oplysninger, der kan klarlægge hvor hun er født.
Venligst
hl

Fra : Finn

Dato : 24-05-09 14:44

Mon ikke der er tale om Otting sogn, Hindborg herred, Viborg amt.

Mvh Finn, 4220

Fra : wx

Dato : 24-05-09 15:02

Du har ret - dér havde jeg nu kigget, men det viser sig at hun er født dér
31.12.1855, og ikke 1856 - ak hvor simpelt - mange tak for hjælpen!
Venæigst hl