'Action' på tekst
Fra : Kurt G

Dato : 23-05-09 15:21

Jeg har lavet et menusystem i ASP inspireret af Allan Vebel's eksempel her
http://www.html-faq.dk/2013.asp
Resultatet ind til videre kan ses her
http://www.ikasthistorie.dk/Kladde/allemoeder.asp

Imidlertid vil jeg gerne have, at en undermenu kan foldes ud uden som nu at
skulle kalde en ny side.

Er der muligt at opmærke noget tekst således, at der bliver kaldt noget
ASP-kode på samme side, som man er på i forvejen. Derved kan jeg undgå at
skulle laver sider, der egentlig ikke har nogen mening (bortset fra at åbne
undermenuerne).

Jeg håber, at det er forståeligt!

Mvh Kurt

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-05-09 19:33

Kurt G wrote:

> Er der muligt at opmærke noget tekst således, at der bliver kaldt
> noget ASP-kode på samme side, som man er på i forvejen.

Ja, jeg ville have henvist dig til
http://www.hintzmann.dk/demos/mhalist/example4.html - men det lader til, at
siden er nede.

Men ellers kan du kigge på de to øverste links i min signatur - jeg benytter
Hintzmanns menu.

Erik Ginnerskov

Fra : Kurt G

Dato : 24-05-09 08:58

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at siden er nede.
>
> Men ellers kan du kigge på de to øverste links i min signatur - jeg

Den menu har jeg brugt et andet sted og den fungerer udmærket.

Problemet er, at dem der skal have sitet næsten ingen forstand har på den
slags, derfor skal det laves så enkelt som muligt. Der gør jeg så ved at
lave menuen på sitet vha en simpel tekstfil, som ser således ude:

// Linier som begynder med //, vises ikke
// Niveau 0 vises altid
// De andre niveauer vises hvis man er på den side, der har samme navn som
feltet "Link"
// Felternes rækkefølge er: Menuniveau;Link;Menutekst
0;forside.asp;Foreningen
1;bestyrelsen.asp;Bestyrelsen
1;forhist.asp;Foreningens historie
0;arrangementer.asp;Arrangementer
1;allemoeder.asp;Møder
2;sommermoede.asp;Sommemødet
1;udflugt.asp;Udflugter
2;u2009.asp;Udflugt 2009
2;u2008.asp;Udflugt 2008
2;u2007.asp;Udflugt 2007
0;arkivet.asp;Arkivet

Der er så på hver side en *.css og includefil med ASP-koden til at danne
menulisten ud fra sidens filnavn.

Så jeg søger stadig efter et 'action'!
Mvh Kurt