Badmintonhal på Øresundsvej i København S
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 02-05-09 12:34

Trukket lidt tilbage fra Øresundsvej, på området ind mod Nordre Røse
Vej, ligger en bygning som efter sigende engang har været et
badmintonhal.

Er der nogen af jer - Svend-Erik, Herluf, andre - som ved noget om
hallens historie, herunder: hvornår den blev opført og hvornår den
ophørte? Er det i den bygning der nu er daginstitution, eller har et
firma bemægtiget sig den?

At dømme efter tagets facon er det den fhv. hal som man kan se ude til
højre på dette billede, hvor Øresundsvej Skole skimtes i baggrunden:
http://www.grandts.dk/images/Gadebilleder/Kirkegrdsvej/ss-bagsidenNdrRosevej-23032008.jpg

En kilde meddeler at der var indkvarteret flygtninge i badmintonhallen i
en periode efter besættelsen.

--
Jørgen Grandt
www.grandts.dk

Fra : Svend-Erik Lindberg

Dato : 02-05-09 21:18

"Jørgen Grandt" skrev:
> [...]
>
> En kilde meddeler at der var indkvarteret flygtninge i badmintonhallen i

Hej Jørgen.

Sorry, jeg ved ikke ikke noget om omhandlede hal.
Jeg har spurgt min bedre halvdel, som har færdedes mere i det pågældende
område i 1940'erne og 50'erne, og hun kan godt huske bygningen; men dens
anvendelse har hun ingen erindring om..

Mvh
Svend-Erik