Foredrag om norsk slægtsforskning
Fra : Erling Dujardin

Dato : 25-03-09 08:55

Jeg leder med lys og lygte efter en dansk slægtsforsker, der kan holde
foredrag om, hvordan man søger sine norske forfædre, dels i norske
arkiver, men mindst lige så gerne fra sin computer hjemmefra. - Det er
hensigten, at det gerne skulle resultere i et foredrag på linje med
foredrag om slægtsforskning i Sverige, Tyskland, USA etc. - Med de
mange og lange relationer mellem Danmark og Norge må der da være
nogle, der er kyndige i de dele.
Erling Dujardin, bestyrelsesmedlem i SFS (Slægtshistorisk Forening for
Storkøbenhavn).

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 25-03-09 23:39

On Wed, 25 Mar 2009 07:55:08 -0700 (PDT), in
dk.videnskab.historie.genealogi Erling Dujardin
<fam.dujardin@image.dk> wrote:

> [...]
>nogle, der er kyndige i de dele.
>Erling Dujardin, bestyrelsesmedlem i SFS (Slægtshistorisk Forening for

Her har du den engelsk siden for Brother's Keeper
http://www.bkwin.org/
Her er den danske siden
http://www.brotherskeeper.dk/
Her har du den Norske
http://home.online.no/~otjoerge/bk/index.htm

Så jeg vil foreslå at du kontakter Chris i Danmark
--
Otto Jørgensen
http://www.bkwin.info/

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 25-03-09 23:41

Fra : Torgeir Abrahamsen

Dato : 28-03-09 22:47

On Wed, 25 Mar 2009 23:41:19 +0100, Otto Jørgensen
<otjoerge@online.no> wrote:

> [...]
>Her har du den Norske
>http://home.online.no/~otjoerge/bk/index.htm
>
>Så jeg vil foreslå at du kontakter Chris i Danmark

Han leter etter en som kan holde foredrag om hvordan man søker etter
slektninger bl.annet i Norge. Det er ikke et slektsprogram han
søker!!!!!

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 02-04-09 20:46

On Sat, 28 Mar 2009 22:46:43 +0100, in dk.videnskab.historie.genealogi
Torgeir Abrahamsen <torgeir@abrahamsenfamily.com> wrote:

>Han leter etter en som kan holde foredrag om hvordan man søker etter
>slektninger bl.annet i Norge. Det er ikke et slektsprogram han
>søker!!!!!

Men tar han kontakt med CHRIS så kan har muligens også få denne
hjelpen.

Du må ikke bare lese med bind foran øynene :)

Fra : Torgeir Abrahamsen

Dato : 03-04-09 14:23

On Thu, 02 Apr 2009 21:46:12 +0200, Otto Jørgensen
<otjoerge%øføø%@online.norway> wrote:

>Men tar han kontakt med CHRIS så kan har muligens også få denne
>hjelpen.
>
>Du må ikke bare lese med bind foran øynene :)

Som jeg har sagt annet sted, så bedriver du en meget aggressiv og
nesten skamløs form for reklame. Også i nesten ethvert norsk forum.
Som norsk representant for dette programmet, burde du ta lærdom av den
måten den danske representanten forholder seg til både de skrevne og
uskrevne regler for markedsføring og reklame.

Fra : Anne Lise Hovdal

Dato : 27-04-09 22:11

"Erling Dujardin" <fam.dujardin@image.dk> skrev i melding
[...]

Ligger ganske langt etter i lesingen her inne. Håper du fikk noen til
å holde foredraget. Hvis noen lurer på noe innen norsk slektsforskning
så er det jo bare å spørre. Meget sentralt når det gjelder det som er
utlagt på internett mener jeg er kirkebøkene som Digitalarkivet har
scannet inn og lagt ut.

http://da2.uib.no/kyrkjeboker.htm

I tillegg som kommer jo også folketellinger på Digitalarkivet(1801,
1865,1875 og 1900). For enkelte steder er også manntallet 1701
lagt ut. Det er også utlagt noen andre kilder som f.eks. tingbøker.

Anne Lise Hovdal

Fra : Anne Lise Hovdal

Dato : 27-04-09 22:15

[...]

Prøver også med lenke til Slektsforumet. En kan da stille spørsmål,
men må velge fylke og videre sted før man lager spørsmål .Det er
også mange andre muligheter her inne som f.eks. å klatre i slektstrær.

http://www.disnorge.no/slektsforum/

Anne Lise Hovdal