Christen jensen Sinding
Fra : Lars & Helle Kristen~

Dato : 24-03-09 11:23

Er der nogen der kan fortælle mig noget om ham, jeg ved at han boed i
stabrand nødager sogn det meste af sit liv. jeg kan ikke finde ud af hvor
han er født. Er der nogen der kan hjælpe

Lars Kristensen

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 24-03-09 15:23

For at kunne hjælpe dig, må du oplyse lidt flere facts om personen,
alder/tidspunkt, adresse, hustru, evt. børn osv.

Har du forsøgt at kigge i folketællingerne på Arkivalieronline?

Mvh.Bodil

Fra : Niels Aage Schmidt

Dato : 24-03-09 15:49

Kan det være:

Randers, Djurs Sønder, Nødager, Stabrand Bye, et Huus, 15, FT-1834, B5663
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Christen Jensen 60?? Gift Inderste og Træskoemand
Karen Rasmusdatter 30 Gift hans Kone
Jens Christensen 6 Ugift deres Børn
Kirstenmarie Christensdatter 5 Ugift deres Børn
Christen Christensen 3 Ugift deres Børn
Rasmus Christensen 1 Ugift deres Børn

Randers, Djurs Sønder, Nødager, Nødager By, et Huus, 15, FT-1845, B5650
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Anders Jørgensen 65 Gift Huusmand og Dagleier og har en lille
Jordlod Aalsøe Sogn Randers Amt
Dorthe Rasmusdatter 65 Gift hans Kone Albøge Sogn Randers Amt
Christen Jensen Sinding 71 Enke(mand) Indsidder og Træskoemand
Sinding Sogn
Rasmus Christensen 10 Ugift hans Søn her i Sognet

venlig hilsen
Niels Aage Schmidt

"Lars & Helle Kristensen" <10lkristensen@privat.dk(10)> skrev i en
meddelelse news:49c8b45e$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Niels Aage Schmidt

Dato : 24-03-09 15:57

ps: Det er anført, at han er født i Sinding, så prøv der omkring 1774

vh Niels Aage Schmidt

Fra : Lars & Helle Kristen~

Dato : 25-03-09 16:31

Hej igen
det er ham den øverst, det viste jeg godt, det der er mit problem er at jeg
ikke kan finde hvor han er født, men jeg gjore det nok heller ikke helt nemt
for jer og hjælpe.
Lars

Fra : Lars & Helle Kristen~

Dato : 25-03-09 16:35

jeg kan ikke finde ham i sinding hverken ved silkeborg eller herning
Lars

Fra : Finn

Dato : 25-03-09 18:20

Det kunne måske være
Viborg - Hids - Sinding 1690 - 1813 Opslag 262

12 april 1773 søn af Jens jensen kaldet Christen.

Mvh Finn, 4220

"Lars & Helle Kristensen" <10lkristensen@privat.dk(10)> skrev i en
meddelelse news:49ca4ec8$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...