Barbara Lucie Blix
Fra : Niels Aage Schmidt

Dato : 22-03-09 10:21

Jeg søger forældre og søskende til Barbara Lucie Blix.
Født 1722 i Norge og død 12-6-1797 i Skivholme, Aarhus.
Gift 5-8-1744 i Nesset, Throndhjem stift med Christen Johansen Morsing, der
senere bliver sognepræst i Aulum, Ringkøbing.

Jeg har søgt og søgt blandt Blix-erne, men ikke kunnet finde den gren, hun
hører hjemme i og Erlandsen nævner hende kun ved navn ikke hendes nære
familie.

vh Niels Aage Schmidt

Fra : baskholm

Dato : 22-03-09 08:00

On 22 Mar., 10:21, "Niels Aage Schmidt" <niel...@c.dk> wrote:
> [...]
>
> Jeg har søgt og søgt blandt Blix-erne, men ikke kunnet finde den gren, hun
> hører hjemme i og Erlandsen nævner hende kun ved navn ikke hendes nære

Har du prøvet Wibergs præstehistorie?

Børge

Fra : Arne Feldborg

Dato : 22-03-09 16:47

"Niels Aage Schmidt" <nielsaa@c.dk> skrev Sun, 22 Mar 2009 10:21:19
+0100

> [...]
>Gift 5-8-1744 i Nesset, Throndhjem stift med Christen Johansen Morsing, der
>senere bliver sognepræst i Aulum, Ringkøbing.

Der findes jo et ret omfattende skifte efter Christen Morsing. Måske
ikke så sandsynligt, men der kunne jo stå noget om hendes familie.?

(fra Brejls uddrag.)
53 Christian [Johansen] Morsing, præst i Avlum. 22.10.1790,
fol.247, 260, 263B, 267B, 276B.
E: Barbara Lucie [Blix].

Selve skiftet begynder nedest til højre på siden her:
http://hammerum-herred.dk/skifter/amt/vis_bog.php?nr=264&dir=C40b-02&size=67

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Niels Aage Schmidt

Dato : 23-03-09 08:13

Tak for henvisningen.
Det er på flere måder et interessant skifte, men desværre er der intet om
Barbara Lucie Blix' familie.
Det eneste jeg ved er, at moderen hed Ellen Blix og døde 6-10-1770 i Aulum.

Det ærgrer mig blot, at jeg ikke kan forbinde et så karakteristisk
familienavn som Blix med Blixerne i Norge, når der givet må være en
forbindelse.

Venlig hilsen og tak.
Niels Aage Schmidt

<snip>