Ultralydsrensning af håndvaske
Fra : Kert Rats

Dato : 02-05-09 20:58

Min håndvakse kalker slemt til, og jeg gider ikke at skrubbe dem, så jeg
tænkte, om der måske findes et apparat i håndkøb, der ved hjælp af ultralyd
kan afkalke håndvaskene?

Normalt skal man nedsænke det emne, som skal ultralydsrenses, i et kar med
en speciel væske, men det er jo lidt svært med en fastmonteret håndvask.

Kan I gelejde mig på vej til renseapparater, der kan bruges til større,
fastmonterede emner som f.eks. en håndvask?

Jeg har selvfølgelig søgt på google, men uden held.

Glæder mig meget til at høre fra jer.

Venligst

Stefan

Fra : Sten Bo

Dato : 05-05-09 18:47

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fastmonterede emner som f.eks. en håndvask?
>
> Jeg har selvfølgelig søgt på google, men uden held.

? ?? uden at kende det ønskede

Det må da være lige så besværligt.

Er der stadig emaile på overfladen. ellers ny vask. Brug flydende håndsæbe,
sviner langt mindre. Og så et rengøringsmiddel der er både affedtende og
afkalkende. Det tager da kun 3 sekunder at gøre vasken ren. Brug eventuelt
en microfiberklud.

Det er muligt, at der findes noget du kan "vokse" vasken med, så skidtet
ikke sætter sig. Nano? Jeg er usikker på om der virkelig er nano i
husholdningsprodukter - eller mere kendt af mig, et af de meget stærke nye
autovokstyper. Eller et af de der rain away produkter man bruger på
forruden - hvor man ikke skal bruge vinduesviskerne. Her bruges turtles, på
bilen altså, virker fint.

Hvad med et par kalk magneter. ( ) Men der skal stadig gøres rent
uanset kalk ikke kalk.

Man ku godt bruge noget så der ikke skal bruges børste hver gang folk har
været på toilettet. Det ville også spare vand til skyl 2.

Fra : Kert Rats

Dato : 06-05-09 23:37

> [...]
>
> Man ku godt bruge noget så der ikke skal bruges børste hver gang folk har
> været på toilettet. Det ville også spare vand til skyl 2.

Tak for svar. Jeg kikker på dine forlag.

Venligst

Kert Rats