Familienavnes oprindelse/betydning
Fra : Ukendt

Dato : 28-04-09 22:09

Hej

Hvor finder jeg oplysninger om hvordan et familie-/efternavn er opstået,
hvor det evt. kommer fra og hvad betydningen måske kan være?

Mange efternavne gi'r sig selv, som f.eks. Møller, Schmidt, Meier eller dem
med endelserne -sen eller -son, men for at nævne et par stykker som f.eks.
Heise, Grotkorp, Worch - og Autzen, som endda har noget der ligner endelsen
-sen - kan jeg ikke lige greje hvordan de skulle være opst†et eller hvor de
kommer fra.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-04-09 11:24

<-> skrev i en meddelelse
> Hvor finder jeg oplysninger om hvordan et familie-/efternavn er opstået,

Prøv at spørge i f.x. slægtforskningsgruppen - der er nok nogle, der ved en
masse om den slags

News:dk.videnskab.historie.genealogi

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-04-09 13:05

Jan Vestergaard skrev:

> Prøv at spørge i f.x. slægtforskningsgruppen - der er nok nogle, der ved en
> masse om den slags

Man kan også prøve i sproggruppen

--
Bertel