Pædofile i folkeskolen
Fra : Per Jensen

Dato : 12-05-09 10:37

Jeg har set den her udsendelse på tv2 med en pædofil der misbruger børn via
sit arbejde i en børnehave. Nu er det jeg tænker, jeg kan ikke huske at jeg
nogensinde har læst om pædofile der arbejdede i den danske folkeskole, er
det en forglemmelse eller har der været sager i folkeskolen i moderne tid.

Fra : Bent Johansen

Dato : 12-05-09 11:47

"Per Jensen" <pj@get2net.dk> skrev i en meddelelse
[...]
Er der nogen der ved om der findes noget sted hvor man fører statistik over
den slags.

Fra : Per Rønne

Dato : 12-05-09 13:00

Per Jensen <pj@get2net.dk> wrote:

> [...]
> det en forglemmelse eller har der været sager i folkeskolen i moderne tid.

Der var en sag mod en københavnsk lærer for få år siden. Han blev dømt i
byretten, af en kvindelig dommer, og bagefter pure frikendt i
Landsretten. Pigerne indrømmede bagefter løgnen ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-09 18:25

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Der var en sag mod en københavnsk lærer for få år siden. Han blev dømt
> byretten, af en kvindelig dommer, og bagefter pure frikendt i
> Landsretten. Pigerne indrømmede bagefter løgnen ...

Jeg kender sagen - desværre for ham, mente forældrene at børnene havde
talt sandt og nogle af dem -eller deres håndlangere - overmalede hans
hjem med ord som "pædofile svin" etc. Altså fuldkommen meningsløs terror
og selvtægt.
Havde man fundet ud af hvem der havde gjort det, burde de have været
straffet med fængsel. Det ligner ikke noget selv at tage sig til rette
på grund af en oppisket hetz fra nogle forældres side.

Noget andet er at manden opførte sig tåbeligt. Han havde ungerne på
skødet, hvilket jeg aldrig selv ville gøre i de små klasser - man ved
nemlig hvor let et sådant rygte kan opstå.

Fra : Per Rønne

Dato : 14-05-09 12:26

Arne H. Wilstrup <ahw> wrote:

> [...]

> skødet, hvilket jeg aldrig selv ville gøre i de små klasser - man ved
> nemlig hvor let et sådant rygte kan opstå.

Jeg tror at vi er fuldstændigt enige i denne sag, også i sidste afsnit
som jeg ikke havde kendskab til i forvejen.

Det kan være nødvendigt at røre beroligende på et grændende barn, men at
tage dem på skødet!
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim2000

Dato : 15-05-09 05:42

> [...]
> som jeg ikke havde kendskab til i forvejen.
>
> Det kan være nødvendigt at røre beroligende på et grændende barn, men at

Sig mig er i to syge i bøtten? Hvis I kan se noget seksuelt i at have et
lille barn på skødet, så er det fandme ikke læreren der er syg i bøtten, så
er det jer. Lad mig gætte på ingen af jer har den dagelig gang i de små
klasser.

Fra : Per Rønne

Dato : 15-05-09 06:33

Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:

> [...]
> er det jer. Lad mig gætte på ingen af jer har den dagelig gang i de små

Der er naturligvis intet seksuelt i at have et lille barn på skødet, det
er slet ikke det det drejer sig om. Men kombinationen mandlig
lærer/pædagog og »lille barn på skødet« giver helt automatisk nogle
mennesker associationen »pædofil«, og det kan altså være ganske
risikabelt ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk