Undersøgelse som viste at lærere var glade~
Fra : Marianne

Dato : 14-03-09 11:53

Hej

For godt 1 måned siden refererede DR til en undersøgelse, der var blevet
lavet, og som viste at en stor gruppe af lærerne var glade for deres job.

Er der nogen her i gruppen, som har en reference, eller måske ligefrem et
link, til denne undersøgelse?

mvh
Marianne

Fra : Marianne

Dato : 14-03-09 11:55

> For godt 1 måned siden refererede DR til en undersøgelse, der var blevet
> lavet, og som viste at en stor gruppe af lærerne var glade for deres job.

Undersøgelsen omtales her:
http://www.dr.dk/Regioner/Syd/Nyheder/Soenderborg/2009/02/23/055842.htm

Fra : mr

Dato : 15-03-09 15:49

"Marianne" <mjanneh@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen her i gruppen, som har en reference, eller måske ligefrem et

positive signaler fra folkeskolen?
ikke i denne gruppe da!

Fra : Marianne

Dato : 16-03-09 19:50

"Marianne" <mjanneh@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Er der nogen her i gruppen, som har en reference, eller måske ligefrem et

Jeg har skrevet til journalisten, der havde lavet indslaget på DR. Der
findes ikke yderligere materiale en den ene web-side, der allerede er
offentliggjort.

Blot til orientering.

mvh
Marianne

Fra : mr

Dato : 16-03-09 21:14

Fra : mr

Dato : 16-03-09 21:20

> [...]
>

> Jeg har skrevet til journalisten, der havde lavet indslaget på DR. Der
> findes ikke yderligere materiale en den ene web-side, der allerede er

http://ucsyd.dk/uddannelser/laerer/artikel/dr-8-ud-af-10-laerere-glade-for-jobbet/
http://www.folkeskolen.dk/ObjectShow.aspx?ObjectId=56199
http://www.aoh.dk/artikler/det-er-fedt-v-re-l-rer
http://www.undervisere.dk/ObjectShow.aspx?ObjectId=54228
http://www.aalf.dk/Nyheder?docid=10606

Link viser ikke selve undersøgelsen, men er dog interessant læsning.

Fra : Marianne

Dato : 16-03-09 22:07

> [...]
> http://www.aalf.dk/Nyheder?docid=10606
>
> Link viser ikke selve undersøgelsen, men er dog interessant læsning.

Super - tak!

Nej, for der eksisterer åbenbart ikke nogen undersøgelse, der ligger til
grund for DR's lille indslag. Kun en 'poll'. Men et af dine links refeerer
en CASA-undersøgelse, så det er helt fint.

mvh
Marianne

Fra : mr

Dato : 17-03-09 07:01

> [...]
> grund for DR's lille indslag. Kun en 'poll'. Men et af dine links refeerer
> en CASA-undersøgelse, så det er helt fint.

det tog 2 minutter at finde dem og kopiere dem her. Men jeg var naturligvis
heller ikke forudindtaget. Er problemet at undersøgelsen er for positiv?
Findes der undersøgelser som viser andet resultat?

Fra : Marianne

Dato : 17-03-09 19:10

> [...]
> for positiv?
> Findes der undersøgelser som viser andet resultat?

Hvorfor i alverden tror du, jeg er forudindtaget? Det er da vist dig, der
forestiller dig noget, ikke?

Jeg sidder på et uni i England, hvor vi diskuterer lærer-identiteten i
forskellige lande. Det er ikke opmuntrende snak, kan jeg love. I den
forbindelse har jeg nævnt, at det ikke står galt til i DK lige på dét punkt.
Det ville jeg såmænd blot have belæg for at sige.

mvh
Marianne

Fra : mr

Dato : 17-03-09 20:05

> [...]
> forbindelse har jeg nævnt, at det ikke står galt til i DK lige på dét
> punkt. Det ville jeg såmænd blot have belæg for at sige.

er man på "uni" burde man være bedre til informationssøgning. Dine
konklusioner må du selv håndtere.