øhh.. Lystfiskeri, hvordan ?
Fra : Ronnie

Dato : 16-05-09 21:38

Hej NG

I en alder af 40 er det lykkes en kammerat at få knægten på 10 og mig lokket
på fisketur. (Hornfiskeri fra kysten på Amager)

Knægten fangede hurtigt gamet og blev totalt opslugt af fiskeriet, og sammen
havde vi de hyggeligste 4 timer i lang tid (og uden at fange noget). Så nu
har jeg lovede ham at vi skal have nogle flere ture sammen. Samtidig købte
familien ødegård i Sverige sidste år, og har rygte om at man også kan fiske
i søer og elve

Jeg skal derfor have købt billige 2 stænger og 2 hjul, og hopper derfor
frejdigt på nettet... Men ak, alle hjemmesider som sælger fiske-udstyr har
valgt at døbe hjul og stænger alverdens navne, så som spinner, flue, hav
etc...

Mit spørgsmål er derfor om I kan hjælpe med at linke til en billig eller
brugt all-round stang og hjul, som kan bruges til hyggefiskeri fra kyst,
søbred og elv ?

Mvh Ronnie (københavn)

Fra : TDN

Dato : 16-05-09 22:11

"Ronnie" <webkonto@FJERNgmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Mit spørgsmål er derfor om I kan hjælpe med at linke til en billig eller
> brugt all-round stang og hjul, som kan bruges til hyggefiskeri fra kyst,

De her sæt vælter vist ikke budgettet, 2 stænger og 2 hjul for 399 kr. I
skal nok have 9 fod stænger til det i vil fiske efter, alternativt 8 fod.

http://www.effektlageret.dk/product.asp?product=6966

Mvh
Thomas

Fra : Ronnie

Dato : 16-05-09 23:09

-cut-

> [...]
> skal nok have 9 fod stænger til det i vil fiske efter, alternativt 8 fod.

Hej Thomas

Tusind tak for svar og link.
Kan du hjælpe med at linke (hos samme forhandler) til hvilke line, kroge,
låse, blink etc, så jeg har et komplet begynder sæt.

mvh Ronnie

Fra : TDN

Dato : 17-05-09 13:47

> [...]
> Kan du hjælpe med at linke (hos samme forhandler) til hvilke line, kroge,
> låse, blink etc, så jeg har et komplet begynder sæt.

Du kan også gå i Aldi d. 20/5, de har sæt på tilbud i 9 fod og det er med
line til hjulet for kr. 249 pr. sæt, det er nok lige så billigt som mit
første forslag når du lægger porto og line til de kr. 399.

http://www.aldi.dk/OFFER_DK_MI/OFFER_21/OFF02.SHTML

Så kan i købe en kasse med diverse tilbehør og et sæt spinnere og et sæt
blink

http://www.aldi.dk/OFFER_DK_MI/OFFER_21/OFF04.SHTML

http://www.aldi.dk/OFFER_DK_MI/OFFER_21/OFF05.SHTML

så er i kørende.....

Mvh
Thomas

Fra : Ronnie

Dato : 18-05-09 17:10

-cut-
> [...]
>
> http://www.aldi.dk/OFFER_DK_MI/OFFER_21/OFF02.SHTML
>
> Så kan i købe en kasse med diverse tilbehør og et sæt spinnere og et sæt

Jamen, Jamen - så er der jo fisketur på torsdag.

Tak igen, for stor hjælp. Kunne megert vel, havde endt med at jeg købt for
dyrt og forkert.

Mvh Ronnie

Fra : Ronnie

Dato : 21-05-09 20:41

> [...]
>
> Jamen, Jamen - så er der jo fisketur på torsdag.
>
> Tak igen, for stor hjælp. Kunne megert vel, havde endt med at jeg købt for

Og så blev det torsdag...
Har været afsted 3 timer.. de første 2½ time gik med at:
fange tang, vikle liner ud, miste blink (2 stk), sætte ny svirvler og blink
på (fik så tilgengæld øvet uni-knude), glide på stenene etc...

Meeeeeeeen f..... om ikke knægten fangede en hornfisk, ligesom vi slukøret
skulle til at pakke ned. En stor flot en, som han stolt kunne vise mor og
samtidig fortælle hende at nu var der aftensmad til hele familien..

Den er nu spist, en 10% fisk, 90% kartofler til hver (vi er fire), og nu
sover han med et stort tilfreds smil på

Super dag, og velkommen til en ny hobby

mvh Ronnie

Fra : den rigtige fotograf

Dato : 22-05-09 22:03

> Super dag, og velkommen til en ny hobby
>
> mvh Ronnie

Herligt, har du husket fisketegnet??? Og så har netto i næste uge også
fiskeudstyr. Og når i vil prøve noget nyt, som dog koster penge, så er det
jo put and take søer

http://www.putandtake.info/

Per

Fra : Lasse Jensen

Dato : 17-05-09 11:54

On Sun, 17 May 2009 00:08:57 +0200, Ronnie wrote:

> [...]
> Kan du hjælpe med at linke (hos samme forhandler) til hvilke line,
> kroge, låse, blink etc, så jeg har et komplet begynder sæt.

Lidl har for nyligt haft en hel kuffert med alverdens grej til få penge.
Så har du lidt at hvert og kan supplere op følgende.

--
Lasse Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-09 21:16

Aldi grej
jeg købte en masse sæt fra aldi sidste år,til en ungdomsklub, og vil lige
oplyse at fejlprocenten er temmelig væmmelig på fiskehjulene, selv om at de
ikke er særlig meget brugt, det ville jeg aldrig vælge til mig selv.

MvH Niels

Fra : oz3bto

Dato : 18-05-09 23:04

<-> skrev i en meddelelse
> [...]
> oplyse at fejlprocenten er temmelig væmmelig på fiskehjulene, selv om at
> de ikke er særlig meget brugt, det ville jeg aldrig vælge til mig selv.

Mon ikke at dem fra ungdomsklubben er lidt hårde ved dem ?

Har selv 6 styk med hjul som bla kammerater låner når vi er ude og fiske ..
Aldrig haft problemer med dem

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-09 22:17

> Mon ikke at dem fra ungdomsklubben er lidt hårde ved dem ?

tja jeg har indkøbt en del grej i tidens løb men det fra aldi er klart det
dårligste, de bedste har været fra Dam og Daiwa lidt dyrere måske, men det
er svært at gennemskue da fiskegrej jo er blevet noget massefremstillet
noget fra kinaland.

MvH Niels