Kombineret kortplotter og fishfinder
Fra : Preben Andersen

Dato : 15-04-09 19:01

Jeg leder efter et kombineret kortplotter- og fishfinderinstrument til en
"fornuftig" pris på max ca. kr. 7000,- incl kort.
Er der nogen her, der kan anbefale noget i den prisklasse. Instrumentet skal
udelukkende bruges ved kystnær sejlads/fiskeri fra en 17' motorbåd.
FUT: dk.fritid.lystfiskeri
--
mvh/Preben

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-04-09 19:08

On 2009-04-15 20:01:14 +0200, "Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> said:

> [...]
> Er der nogen her, der kan anbefale noget i den prisklasse. Instrumentet
> skal udelukkende bruges ved kystnær sejlads/fiskeri fra en 17' motorbåd.

Jeg kan og vil ikke anbefale et specifikt produkt, jeg vil derimod
anbefale, at du seriøst overvejer to separate instrumenter, det vil du
nemlig få mere glæde af.
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark

Fra : www.tsp-photo.com

Dato : 15-04-09 19:43

> Jeg kan og vil ikke anbefale et specifikt produkt, jeg vil derimod
> anbefale, at du seriøst overvejer to separate instrumenter, det vil du
> nemlig få mere glæde af.

Hvorfor om man må spørge? Jeg er også ved at se efter kombi-produkter (har
faktisk et ekkolod i forvejen).

MVH
Thomas

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-04-09 22:21

On 2009-04-15 20:43:11 +0200, "www.tsp-photo.com"
<sass@-slet-mail.tele.dk> said:

> Hvorfor om man må spørge?

Fordi det er en ulempe, når flere funktioner skal deles om den sammen skærm.

Fra : Preben Andersen

Dato : 17-04-09 06:38

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i meddelelsen

> Jeg kan og vil ikke anbefale et specifikt produkt, jeg vil derimod
> anbefale, at du seriøst overvejer to separate instrumenter, det vil du
> nemlig få mere glæde af.

Det er jeg ikke sikker på. Jeg har 2 separate i dag (ikke plotter, men alm.
GPS navigator), og de fylder meget. Et kombiinstrument vil fylde mindre, og
så har jeg læst et sted, at nogle instrumenter automatisk kan overføre
fiskeforekomster til søkortet, hvilket jeg mener er en fordel.
--
mvh/Preben

Fra : Ole Jeppesen

Dato : 15-04-09 13:16

On 15 Apr., 20:01, "Preben Andersen" <pranSLETDE...@privat.dk> wrote:
> [...]
> Er der nogen her, der kan anbefale noget i den prisklasse. Instrumentet skal
> udelukkende bruges ved kystnær sejlads/fiskeri fra en 17' motorbåd.

Hej Preben

Jeg har lige installeret en Garmin 420 plotter i skivet. Her får du
rigtig meget for pengene Den kan fås med større skærm og indbygget
ekkolod. Så hedder den 520 S. Hvis pengene sidder rigtig løs i lommen
hedder den 525 S med bedre opløsning på skærmen.

MVh
Ole Jeppesen

Fra : HAWK

Dato : 15-04-09 21:48

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Er der nogen her, der kan anbefale noget i den prisklasse. Instrumentet
> skal udelukkende bruges ved kystnær sejlads/fiskeri fra en 17' motorbåd.
jeg har lige købt en Garmin 420S der kan det du beskriver - jeg gav 4500

Fra : Preben Andersen

Dato : 16-04-09 08:52

"HAWK" <nej@ikketale.om> skrev i meddelelsen

> jeg har lige købt en Garmin 420S der kan det du beskriver - jeg gav 4500

Prismæssigt lyder det fornuftigt. Er du tilfreds med den? Er den med kort
til prisen?
--
mvh/Preben

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 15-04-09 21:54

Det her er en super maskine i mine øjne

http://shop.tempo-baade.dk/product.asp?product=12531&lang=se

Mvh
JR

Fra : Preben Andersen

Dato : 16-04-09 08:51

"Jan Rasmussen" <jr@FJERNvejen.net.dk> skrev i meddelelsen
> Det her er en super maskine i mine øjne
>
> http://shop.tempo-baade.dk/product.asp?product=12531&lang=se

Handler de i svenske kr.?
--
mvh/Preben

Fra : Preben Andersen

Dato : 16-04-09 09:24

> Handler de i svenske kr.?

Det er mig, der sover, har fundet de danske kr.
--
mvh/Preben