valg af havhjul
Fra : Tau

Dato : 06-04-09 20:41

Hej Jeg har lige været på havtur med lånt grej. Jeg vil gerne have mit eget
grej (jeg har en havstang)og er intereseret i, at høre om valg af hjul.
Dette hjul jeg lånte var utroligt svært at hale fisk op med ,og vil gerne
høre lidt om gearring og hvilket model hjul jeg skal kigge efter. Jeg vil
ofre ca, kr 1200 på et hjul.
Hvad er jeres bud på godt godt hjul og hvorfor?

vh
Poul

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 06-04-09 21:35

On 2009-04-06 21:41:08 +0200, "Tau" <craner@craner.dk> said:

> [...]
> efter. Jeg vil ofre ca, kr 1200 på et hjul.
> Hvad er jeres bud på godt godt hjul og hvorfor?

Jeg har et ABU Ambassadeur NINE, det har holdt i over 20 år, jeg ved
ikke om ABU p.t. har et lignende hjul i deres program, men ellers kan
du jo se om du kan finde et brugt.
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/jagt_&_fiskeri/fiskegrej/_abu_ambassadeur-16.html

Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark
www.niels-ebbesen.net - www.photo-gallery.dk

Fra : Erik

Dato : 06-04-09 23:17

> [...]
> ofre ca, kr 1200 på et hjul.
> Hvad er jeres bud på godt godt hjul og hvorfor?

Havfiskeri er et vidt begreb. Hvad skal du fiske efter og hvor?

Fra : Tau

Dato : 07-04-09 06:32

"Erik" <egpnewsNO@SPAMhotmail.com> skrev i meddelelsen

> Havfiskeri er et vidt begreb. Hvad skal du fiske efter og hvor?

Vi var på det gule rev ud for Hanstholm, og det var torsk der var på
programmet.
Det er noget med 60 meter ned og op igen.

vh
Poul

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 07-04-09 07:25

On 2009-04-07 07:32:01 +0200, "Tau" <craner@craner.dk> said:

> Vi var på det gule rev ud for Hanstholm, og det var torsk der var på
> programmet.
> Det er noget med 60 meter ned og op igen.

Og de 60 meter vil altid føles som et meget langt stykke, hvis der en
stor fisk på, men på den anden side, så er det jo den fornøjelse som vi
betaler for...

Fra : Erik

Dato : 07-04-09 11:18

> Vi var på det gule rev ud for Hanstholm, og det var torsk der var på
> programmet.
> Det er noget med 60 meter ned og op igen.

Et godt link og start på er http://havfiskeren.dk/ Kan dog på anbefale et
Shimano Torium 20. Det er godt og har en god udveksling. Det burde du også
kunne få til under 1500kr.

/Erik

Fra : Tau

Dato : 07-04-09 13:01

> [...]
> Shimano Torium 20. Det er godt og har en god udveksling. Det burde du også

Tak for hjælpen, til alle, og til Erik, det var et godt link du sendte mig.

Hilsen
Poul >