Kan man finde sidens 'navn'?
Fra : Kurt G

Dato : 20-05-09 22:09

Hej NG!

Til nogle forsøg med noget generelt menuværk har jeg brug for at kunne finde
ud af, hvad sidens navn er, altså f.eks. "index.htm", "bogside.asp" osv.

Findes der en mulighed for det?

Mvh Kurt

Fra : Rune Jensen

Dato : 20-05-09 22:24

Kurt G skrev:
> [...]
> ud af, hvad sidens navn er, altså f.eks. "index.htm", "bogside.asp" osv.

Ja
<%
Dim FilNavn
Dim URL

URL = Request.ServerVariables("URL")

FilNavn = mid( URL, instrRev( URL, "/"))

Response.Write "Dette er sidens navn: " & FilNavn

Response.Write "Dette er extension: " & mid( FilNavn, inStrRev( FilNavn,
"."))

Response.Write "Dette er filnavn uden extension: " & left( FilNavn,
InStrRev( FilNavn, "."))

%>

Det er så ikke afprøvet, da jeg lige har gang i noget andet, men bør virke

MVH
Rune Jensen

Fra : Kurt G

Dato : 21-05-09 07:27

"Rune Jensen" <runeofdenmark@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> %>
>
> Det er så ikke afprøvet, da jeg lige har gang i noget andet, men bør virke

Tak, det vil jeg afprøve!
Det skal bruges til en include-fil, eller kender man jo godt sidens navn

Mvh Kurt

Fra : Kurt G

Dato : 21-05-09 07:59

Det virkede fint.