Hente fra 2 databaser med loop
Fra : Anders M

Dato : 18-05-09 14:27

Hej..

Jeg har et problem..

Er du muligt at hente fra to databaser i et loop?

Problemet er, at jeg har oprettet en masse sider fordelt i
kategorier. SÅ vil jeg så have en side, hvor der først bliver
hentet fra databasen kategori: id og navn.

så skriver du så
<b>Kategoriens navn</b>
Og det id så skal bruges til er at hente alle de sider der har
f.eks. kategori id 6.

Og så skal den så loope, så den også henter fra f.eks. 7,8,9..

Håber der er nogen der kan hjælpe..

Mvh Anders

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Leif Neland

Dato : 18-05-09 17:10

Anders M skrev:
> Hej..
>
> Jeg har et problem..
>
> Er du muligt at hente fra to databaser i et loop?

Du mener nok 2 tabeller i samme database.

> [...]
> f.eks. kategori id 6.
>
> Og så skal den så loope, så den også henter fra f.eks. 7,8,9..

Ja, du kan vælge at have to løkker inde i hinanden, og lave den inderste
select-sætning, så du får parametren til where-sætningen fra
resultatet af den yderste select-sætning.

Men det kan være bedre at lave et join af de to tabeller, sortere efter
kategori, og kun skrive overskriften ud, når kategorien skifter.

Det kan gøre det lettere, hvis du vil page, altså have f.ex. 20 linier
pr side.

Leif